15 trucs per fer les classes divertides

15 trucs per fer les teves classes més divertides

Els alumnes, encara que a vegades no ho sembli, tenen ganes d’aprendre. Tenen bona predisposició, són curiosos i es plantegen preguntes, però sovint s’avorreixen a l’aula. Per evitar que això passi cal motivar-los per potenciar aquestes ganes d’aprendre.

Per aconseguir-ho jo utilitzo una sèrie d’estratègies que vaig combinant. Els nens de seguida es cansen i “res val per sempre” has de ser creatiu i reinventar-te contínuament.

 

Els 15 trucs:

1. Desperta la curiositat dels infants plantejant-los reptes i preguntes i animant-los a resoldre’ls. L’important no és que transmetis el coneixement sinó que els estimulis a que vulguin descobrir i aprendre.

 

Frases cèlebres educació

 

2. Que l’aula sigui dinàmica. L’aula ha d’evolucionar constantment i has de sorprendre els alumnes amb novetats periòdiques: distribució dels alumnes, metodologies innovadores, nous racons, nova decoració, noves estratègies…

3. Planifica sessions educatives on es combinin metodologies diferents: treball en grup, treball individual, visualització de vídeos, treball per racons….

4. Sigues flexible a l’hora de programar les sessions educatives i tingues en compte l’estat d’ànim dels teus alumnes. Per exemple, a última hora de la tarda no vulguis fer una sessió massa complexa.

5. Acaba les sessions amb alguna activitat que motivi els alumnes: fent un joc, visualitzant un curt, cantant una cançó… Acaba la sessió amb un bon somriure.

6. Realitza sessions pràctiques per completar el que treballes de manera teòrica: realitzar maquetes, fer excursions, fer experiments, explorant de manera directa el que hem treballat a l’aula.

 

Cita educació

 

7. Integra les noves tecnologies com una eina indispensable per treballar amb els infants. Internet és part de les nostres vides fora de l’aula i també ho ha de ser dins de l’aula.

8. Tingues en compte els interessos dels teus alumnes a l’hora de triar les temàtiques que voleu treballar. Els alumnes motivats tenen moltes més ganes d’aprendre.

9. Crea un bon ambient de treball a l’aula. És important que no hi hagi crits a l’aula i que regni un ambient de respecte i benestar. Pots posar música a l’hora de fer treball individual.

10. Felicita’ls i recompensa’ls per la feina ben feta. No donis per fet que la seva obligació és estar a l’escola per aprendre, valora el seu esforç i la seva implicació en el procés d’aprenentatge.

 

Felicitem

 

11. Escolta les propostes que et fan els teus alumnes i negocia amb ells sempre que sigui possible. Les coses imposades mai són ben rebudes. Escolta els alumnes i descobriràs que les seves propostes poden ser molt útils.

12. Dóna’ls més autonomia a l’hora de treballar i moure’s dins l’aula. Tenir responsabilitats els omple de satisfacció i contribueix a que tinguin un bon comportament

13. Prepara racons d’ampliació per tal que els alumnes no s’avorreixin i tots puguin treballar al seu ritme.

14. Afegeix un toc d’humor a la classe. Veuràs que és una estratègia molt útil per aconseguir que alumnes que normalment es despisten en les explicacions llargues t’escoltin. Una petita broma en el moment adequat serveix per recuperar la seva atenció.

15. Posa una mica de màgia a l’aula. Si treballes a infantil o cicle inicial pots utilitzar personatges fantàstics que visquin a la classe i et permetin treballar un centre d’interès: fent-nos proves, encomanant-nos feines…

 

Aquestes són les estratègies que utilitzo a la meva aula, espero que et puguin ser útils.

Tu n’utilitzes alguna? Comparteix-la en els comentaris !! Moltes gràcies 😉

 

6 thoughts on “15 trucs per fer les teves classes més divertides

    • Hola Dolors,

      Espero que l’article et pugui ser útil. Moltes gràcies pel teu comentari.

      Seguim en contacte.

  1. Moltes de les coses que expliques ja les faig servir,però a més a més ,tenim prohibida la paraula difícil a classe. Tot és difàcil i com a molt una mica complicat. També té molt d’èxit muntar una competició de la classe contra la mestra.: per cada resposta encertada punt pels nens i els errors punt per la mestra. Establim algunes normes per mantenir l’ordre: Si respon qui no li toca , si es fa un comentari negatiu, si es fa massa xivarri…..5 punts per la mestra. No he aconseguit guanyar-los mai, però ells paren molta atenció i aprenen.

    • Hola Mireia,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves aportacions. Com bé dius afegir elements de joc i competició sempre ajuda a motivar els alumnes.

      Per si et pot ser útil, l’any passat amb els alumnes de primer fèiem carreres. Dibuixàvem un circuit a la pissarra que sempre canviava. Hi havia una sortida i una meta. Durant el trajecte hi havia obstacles que els corredors havien de superar. Representava que ells havien de resoldre una activitat i quan ho feien correctament avançaven posicions. La gràcia és aconseguir que tots els nens arribin a la meta.

      Els alumnes es motivaven molt i treballaven molt bé.

      Seguim en contacte 😉

    • Hola Marc,

      Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per les teves amables paraules.
      Estic totalment d’acord amb el que dius “Com a mestres no podem perdre la màgia ni l’humor”
      Gaudeix d’una bona setmana 😉

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *