emocions

35 contes imprescindibles per treballar les emocions

Treballar les emocions a l’escola és molt important. Com a mestre/a, cal que ensenyis als teus alumnes a gestionar les propies emocions: controlar la ràbia, conèixer la por, acceptar els errors, tenir empatia, tenir una bona autoestima …

Els contes poden ser una eina molt útil per treballar amb els infants. A partir del conte els nens/es poden verbalitzar allò que és tan difícil d’expressar, les  nostres emocions i els nostres sentiments.

El conte pot ser un molt bon punt de partida per iniciar debats interessants amb els teus alumnes.

 

En aquest article he fet un recull de contes que penso que et poden ser molt útils per treballar les emocions:

 

El Monstre de Colors no sap què li passa. S’ha fet un garbuix d’emocions i ara li toca desfer l’embolic. Una història senzilla i divertida que introduirà a petits i a grans en el fascinant llenguatge de les emocions.

Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

Al web de l’autora, l’Anna Llenas, podreu descarregar uns recursos molt útils per treballar el conte.

el-monstre-de-colors

És una col·lecció de conte sobre emocions i sentiments amb lletra de pal per a primers lectors. A la solapa, hi trobareu el relat desenvolupat per compartir el conte amb els infants. Amb consells per entendre i treballar l’emoció.

ScreenHunter_470 Mar. 07 16.40

Aquesta col·lecció està composta de quatre volums i al final de cada història hi ha una guia adreçada a familiars i educadors. En aquesta guia d’una forma directa i clara s’explica l’emoció bàsica que es tracta al conte. També ofereix consells i orientacions que ajuden a identificar i gestionar positivament l’emoció que es treballa en aquell moment.

dsc00342

“De vegades està content. De vegades està trist. De vegades és amable. De vegades és maleducat… Però l’elefantet sap que la mare sempre l’estimarà.”

91O4H+Dq2mL

Per què un mateix tret d’una persona fa que de vegades ens agradi i d’altres ens molesti? En Lolo i la Rita són amics malgrat les seves diferències. Acceptar-les sovint no els és fàcil. Però qui els va dir que ho seria? Un conte per a nens i grans que ens parla de tolerància i de l’acceptació d’allò que és diferent, mostrant el màgic efecte dels pols oposats.

baixa (3)

Llibre de format reduït que a través de 68 pàgines, il·lustrades amb colors delicats, ens aproxima a la comprensió dels sentiments que experimentem, de les emocions que vivim : la timidesa, la por, l’alegria, l’exclusió, l’orgull, l’amistat … Un llibre que ens ensenya a viure i a comprendre’ns.

les-petites-i-les-grans-emocions-de-la-vida-9788481314656

  • Què m’està passant? Editorial Lumen. Els sentiments prenen forma amb les cançons de Marc Parrot i les il·lustracions d’Eva Armisén reunides per descriure situacions que els nens i els pares identificaran ràpidament, i donaran peu a converses sobre les pròpies experiències.

baixa

La felicitat de Marta, la por d’Isaac o la tristesa de Rocío omplen les pàgines d’aquest divertit àlbum que parla dels sentiments. Un mirall en l’última pàgina reflectirà la sorpresa dels més petits a més de convertir-los en els autèntics protagonistes del llibre.

baixa

Un llibre que ens ensenya que independentment de com siguem, tots som igual d’importants davant els ulls de les persones que ens estimen; tant és que siguem alts, prims, grassos, baixets, tímids, alegres… tots necessitem amor i comprensió.

baixa (8)

  • El punt. Peter H. Reynolds. Cercle de lectors.

El Punt és una preciosa faula sobre l’esperit creatiu que tenim tots al nostre interior. Peter H. Reynolds fa una empenta a tots aquells que tossudament ens entestem a dir que no sabem o no podem expressar-nos artísticament, i ens anima a tots a”fer la nostra marca”.Un conte molt útil per treballar l’autoestima i la creativitat.

377g-300x225

Una col·lecció que conté històries senzilles amb les quals l’infant s’identificarà fàcilment, de forma que li sigui més fàcil desxifrar les seves emocions.

contes sentiments

Endevina com t’estimo narra la història de dues llebres, una de gran i l’altra més petita, que demostren com s’estimen. A partir de la comparació i de l’anar i tornar, les dues llebres van demostrant el que poden arribar a sentir l’una per l’altra. Però, entre les dues, descobriran que els sentiments sovint no són fàcils de mesurar.

ENDEVINA COM T'ESTIMO

Aquesta és l’aventura del pirata Ulisses el Barba-Roig. Un pirata que tenia tanta gana que un dia va decidir menjar-se totes les estrelles. Però com s’ho farà per arribar al cel? I què en dirà la lluna de quedar-se tota sola? Una divertida i delicada història amb sirenes, remolins de vent, balenes gegants, cofres amb tresors i moltes estrelles.

El llibre ve acompanyat d’exercicis d’educació emocional per aprofundir al màxim en l’objectiu del llibre.

baixa (2)

Sovint les emocions en els infants són un fenomen força estrany de comprendre per a sí mateixos. Els nens, al igual que els adults, també estan tristos, tenen por, estan enfadats, i necessiten sempre algú que els consoli, ja que en un infant li és molt complicat entendre i controlar les seves pròpies emocions. Un llibre sobre les emocions, amb rimes, solapes i jocs de descoberta.

101574_Cub_Emocions

Segur que vols trobar-te de gust entre els companys; que t’acceptin i que vulguin estar amb tu. Saps que tot això no sempre és fàcil. En cada un dels 20 contes, hi descobriràs algun petit secret que t’ajudarà a conviure millor amb els qui t’envolten.

baixa (1)

Aquesta col·lecció ofereix un enfocament nou, creatiu i revolucionari dins de l’educació emocional. Ecologia emocional és l’art de gestionar de manera sostenible, el nostre món emocional, de tal manera que la nostra energia emocional ens ajudi a ser millors persones, per millorar la qualitat de les nostres relacions personals i el món en què vivim.La vida és un apassionant viatge ple de territoris molt diferents. Per embarcar-nos en ell haurem de comptar amb l'”equipatge” més apropiat i tenir molts desitjosos de trobar i descobrir tresors. ¿Voleu formar part d’aquesta aventura i convertir-vos en veritables exploradors emocionals?

51b-67mYX-L._SX258_BO1,204,203,200_

A vegades als menuts els costa trobar paraules per explicar què senten. En aquest llibre viuen, amb tendresa, humor i realisme, situacions quotidianes relacionades amb l’afecte, la vergonya, la felicitat, la tristesa, l’alegria, la gelosia… En Fèlix i el seu conillet els ajudaran a identificar els seus sentiments i a posar-hi nom.

00106539156957___P1_600x600

Dos germans esquirols viuen feliços al bosc fins que un d’ells comença a acusar l’altre de tots els problemes que tenen, cosa que deteriora molt la relació entre ells. El conte tracta temes com: la culpabilitat, l’egoisme, la ràbia, la solidaritat, la justícia.

baixa (10)

En aquesta faula d’amor i llaços familiars, els autors, ens ajuden de nou a parlar de sentiments amb els nens , a expressar-los, a alliberar les seves pors secretes responent a les seves preguntes i inquietuds. Així els ajudem a estimar-se i acceptar-se tal com són.

Un conte per treballar l’amor. Es tracta d’un conte sense paraules, i és que de fet, no li calen. És a través de les seves il·lustracions que descobrim una fantàstica història d’amor, els protagonistes aprenen a compartir, respectar i sobretot, estimar. Unes imatges molt cuidades, amb un fil argumental preciós.

baixa (5)

  •  Les emocions. Susanna Arànega, Joan Portell, Anna Nolla. Editorial la galera

Recull de contes per treballar les emocions i els sentiments. Aquest conte forma part de la col·lecció “Aprenem”. Amb lletres majúscules i frases curtes, ajudaran els nens i les nenes a treballar les emocions.

435c5a93788e34286198c39be2072b41

  • El nen gris. Lluís Farré Estrada\Gusti (il·lustr.) Editorial La galera.

Excel·lent àlbum il·lustrat que explica la història d’un nen que, quan neix, és totalment gris i insensible a la realitat que l’envolta. Fins que no li passa un fet excepcional, no descobrirà la importància de les emocions. Premi Hospital Sant Joan de Déu 2006 – Premi Serra d’Or 2007 – Premi Junceda 2007 (Il·lustració) – The White Ravens List 2007

el nen gris

En Max és un eriçó molt simpàtic que sempre es ficava en embolics. Estava molt trist perquè no podia controlar les seves emocions, cada dia s’enfadava, se sentia frustrat i de seguida es barallava amb tothom. Fins que un dia, la seva mestra el va ajudar i li va ensenyar a solucionar els problemes. En Max va aprendre 4 passos per conèixer les seves emocions i controlar les que no el feien sentir bé.

baixa (2)

Un recull de contes pensat perquè grans i petits llegiu junts i parleu de les coses que us preocupen. Cultivar de ben petits la intel·ligència emocional ens proporciona aquells recursos necessaris per fer front a la vida adulta. Per això, al final de cada conte, trobareu una guia que us ajudarà a treballar les emocions presentades.

baixa

Un conte ideal per primers lectors. Descobreix com a Paula li canvia de color els cabells segons l’emoció que senti. Conte infantil sobre les emocions: alegria, tristesa, enuig i por. A través de les transformacions de la Paula anem donant nom a les emocions que sentim. A partir de fer-nos preguntes com: Què ens provoca aquesta emoció?, Què ens fa sentir? i Què hem de fer? anem proporcionant respostes o solucions per a cada tipus d’emoció.

baixa (6)

Aquest àlbum comença amb la següent pregunta: Com et sets avui? Content? Trist? Avorrit? Animat? O una barreja de tot això i més…? I això ens porta a presentar una àmplia sèrie d‘emocions i sentiments, cada un descrit amb exemples. Descobreix molts tipus d’emocions diferents amb els nens d’aquest llibre, mira si trobes emocions que es corresponguin amb les teves, o que t’ajudin a entendre el que senten altres persones…

3955

Es un conte on un ratolí vol dir les seves paraules dolces i no troba el moment fins que al final del dia no es pot aguantar més i…. li surten de dins com una explosió!! Amb aquest conte podem treballar l’expressió dels sentiments.

9788484701323

Simpàtic llibre en el qual els vegetals es pregunten sobre els seus sentiments i estats d’ànim. Així, alguns apareixen cansats, altres tristos, altres es creuen diferents, altres necessiten carícies per sentir-se millor. Les excel·lents fotografies animades faran les delícies dels més petits, alhora que els ensenyen que la vida és complexa però meravellosa.

9788496123021

Aquest llibre utilitza un llenguatge proper i senzill per educar en emocions als més petits. És un manual perfecte per comprendre i gestionar els dubtes que generen en nosaltres aquestes qüestions .

inteligencia-emocional

Un recorregut senzill i vivencial per les cinc emocions bàsiques: alegria, ràbia, por, tristesa i amor. Amb aquest llibre, els més petits aprendran a anomenar i identificar les seves emocions bàsiques; el primer pas per iniciar una bona educació emocional.

baixa (4)

Quan en Pit i en Pat es coneixen, de seguida es fan inseparables. Riuen, juguen… s’entenen molt bé i creuen que si estan junts sempre seran feliços. Però, amb el temps, comencen a no estar d’acord, a donar la culpa l’un a l’altre, i sovint s’enfaden. A poc a poc, s’instal·la el mal humor, que creix, creix… i de sobte, els separa. En aquest delicat àlbum sobre la diferència, Isabelle Carrier continua la seva exploració dels sentiments, de les relacions, plena d’humor. Els dibuixos i la simplicitat del text són tot un encert i en Pit i en Pat sabran trobar una solució amb molta saviesa.

3946

Els seus amics Piula, Quisso, Mixa i Tip viuen un conflicte que no saben resoldre, ella s’ofereix com a mediadora i, gràcies al procés, descobreixen que hi ha diferents formes per expressar afecte i estimació…
És un conte que ens parla de la mediació, dels conflictes, de comunicació i d’afecte.

baixa (5)

Un llibre molt útil amb activitats diverses per treballar la intel·ligència emocional a les escoles.

baixa (9)

Un disc – llibre amb 6 contes il·lustrats i un disc que inclou els contes i les seves cançons. Cadascún dels contes tracta un tema que té a veure amb les emocions i els sentiments que el nen experimenta al llarg del seu desenvolupament.

51+KsLkwdYL._SS280

Precioses cançons d’autor que tracten diferents sentiments i emocions com l’alegria, la solitud, l’estimació, la valentia, la possessió, la ràbia, la indignació i la vergonya. En definitiva, un material per ajudar a descobrir als infants de primària els seus sentiments i emocions.

sentiments-i-emocions

 

 

Espero que aquest recull de contes et pugui ser útil per treballar les emocions amb els teus alumnes.

Si en coneixes algun altre, que ens pugui ser útil per treballar les emocions, comparteix-lo als comentaris si us plau.

Molts gràcies 😉

 

59 thoughts on “35 contes imprescindibles per treballar les emocions

  1. Una súper entrada! Realment molt útil. Nosaltres hem treballat “El monstre de colors” i el resultat és espectacular.
    Gràcies Nati per la tasca que fas!

    • Hola Meritxell,

      Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per les teves paraules.
      El Monstre de colors és un conte molt bonic i un bon recurs per treballar les emocions. Per internet es poden trobar molts blocs amb propostes molt interessants per poder treballar amb els nostres alumnes.

      Gràcies a tu Meritxell per escriure el comentari.

      Seguim en contacte 😉

    • Hola Sandra,

      Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
      Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els teus alumnes.

      Seguim en contacte 😉

  2. Quin gran recull de contes Nati!
    T’agraeixo enormement l’esforç per donar-los a conèixer i, sobretot, per difondre’ls i fer-ne un petit resum de cadascun d’ells.
    Alguns els coneixia i els aplicava a l’aula, d’altres avui he fet un gran descobriment.
    Felicitats per la feina ben feta. Per aquest article i per tot el bloc en general. Ens ofereixes eines molt útils a la resta de professionals i, fins i tot, a les famílies.
    Una abraçada gegant!
    Iolanda Roset

    • Hola Iolanda,

      Moltes gràcies per llegir el bloc i per les teves amables paraules.
      Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els teus alumnes. M’agrada saber que has descobert contes que no coneixies.
      Moltes gràcies pel comentari sobre el bloc, costa molt d’esforç però els vostres comentaris són una molt bona recompensa.

      Mil gràcies.

      Seguim en contacte 😉

  3. Com sempre… super interessant! Tambe esta molt be i recomano El dia que les ceres de colors van dir prou.

    • Hola Dolors,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves paraules.
      El conte que comentes no el conec, el buscaré i me’l guardo per fer una futura recopilació de contes.

      Moltes i moltes gràcies.

      Seguim en contacte 😉

  4. Moltes gràcies Nati! Un gran recull!
    Sóc l’escriptora del conte “Tu sí que m’estimes, Berta!” que has posat en el llistat (m’ha fet molta il·lusió trobar-li). El conte forma part d’una col·lecció, que aquest Sant Jordi ja comptarà amb 4 títols:
    “Tu sí que m’estimes, Berta!” (que has resumit molt bé)
    “La Berta i les ulleres de visió empàtica” : Un conte sobre empatia i assertivitat. Un bon matí, la Berta es troba una capseta amb les ulleres de visió empàtica al portal de casa seva. A la capsa hi diu que “qui se les posi hi veurà amb empatia”. L’ajuden a entendre com se sent en Pau, un amic de la classe i també al Quisso, el seu gosset. L’ajuden a resoldre un conflicte amb la seva mare, amb qui parla del desordre de la seva habitació amb assertivitat. Tota la família i els amics de la Berta, utilitzaran aquestes ulleres fins que, un dia, s’adonen que han après a veure-hi amb empatia sense dur-les posades…
    Per treballar l’empatia, he preparat un petit dossier que he penjat en una entrada del meu blog on explico com treballo el tema de l’empatia a través d’aquest conte, i que està a disposició de qui el vulgui: http://creixerenfamilia.blogspot.com.es/2015/03/entrenant-lempatia-lescola.html

    “Que m’escoltes, Berta?” : Un conte sobre escolta activa en el que la Berta va vivint situacions en les que els altres no se senten prou escoltats, com quan interromp al Pau, que la telefona per convidar-la a la seva festa d’aniversari o quan respòn de forma automàtica a la Mixa, la seva gateta, perquè està concentrada mirant la tele… El conte ens presenta algunes interferències que ens compliquen la comunicació, com són per exemple, els telèfons mòvils. La Berta proposa un recurs per facilitar la comunicació entre els de casa, la “Capsa facilitadora de converses”.

    I, a punt de ser publicat, el 4t títol de la col·lecció:
    “Quina emoció! La Berta se’n va de colònies”: un conte per identificar i aprendre a regular emocions com l’eufòria, l’ansietat, la por, l’enyorança… que van sorgint en motiu d’unes colònies. En el conte hi surten més de 50 noms d’emocions i es plantegen alguns recursos per a regular-ne alguna d’elles.

    Al meu pinterest hi trobaràs totes les portades (els contes es troben en català i en castellà) Si en vols més informació, estaré encantada de compartir-la amb tu!

    Cada vegada hi ha més contes especialitzats en l’educació emocional i això és molt bona notícia. De totes maneres, jo sóc de les que defensa que qualsevol conte ens pot ser útil per treballar les emocions si sabem com explicar-lo i com interpretar-lo… és un món apassionant!

    • Hola Júlia,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per escriure el comentari.

      Primer de tot et vull felicitar per la gran tasca que fas. Els contes que escrius són un recurs molt útil per treballar amb els nostres alumnes. M’apunto els altres títols que em comentes per futurs reculls de contes.

      És molt important el treball de les emocions i és un plaer poder-ho treballar amb aquest gran ventall de recursos que ens oferiu.

      Moltes, moltes i moltes gràcies.

      Seguim en contacte;)

  5. Hola Nati,
    He llegit la teva entrada i la he trobat molt interessant. Et volia comentar que soc Marta Blanch psicologa i escriptora dels contes d’educació emocional Univers Divers, estan recomenats per treballar emocions i diversitat dins l’ aula o a casa. En el primer “Mart el planeta rebel” es treballa la impulsivitat i la rebelia; al segon “La Lluna invisible” com reforçar l’ autoestima i al tercer “L’Estel diferent” les conductes de rebuig o bullying.
    Tenim a punt de publicar : “Mercuri, el lent” (Vergonya – Problemes de parla)
    La Colecció està pensada per a treballar les emocions tant a nivell familiar durant l’estona de lectura com a nivell escolar per a fomentar la convivencia enfront la diversitat dins l’aula. Els contes orienten cap a la integració i la tolerancia. Estàn pensats per a que el nens amb l’ajud d’un adult, poguin reflexionar sobre els comportaments inadecuats i les emocions. Cada conte te com a protagonista un integrant del univers amb el seu comportament, personalitat o peculiaritat distintiva. http://universdivers.com/

    Moltes gràcies Nati

    • Hola Marta,

      Moltes gràcies per escriure el comentari. La col·lecció que em comentes no la coneixia però la trobo realment molt interessant. Et felicito per la feina que fas !!!!

      Recullo els contes que em comentes per fer un article futur amb un nou recull de contes per treballar les emocions.
      El link que has adjuntat em dona error, és possible. Em pots fer arribar de nou el link, si us plau?

      Moltes gràcies per tot i seguim en contacte 😉

  6. Molt interessant la tria que ens proposes. Treballo a una biblioteca pública i en alguna ocasió hem preparat alguna guia de lectura sobre aquest tema, que és molt interessant.

    • Hola Marta,

      Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
      Com bé dius aquesta temàtica és molt interessant i útil per treballar amb els nostres alumnes.
      Si coneixes altres contes que creguis que ens poden ser útils ja ens els faràs saber, moltes gràcies.

      Seguim en contacte 😉

    • Hola Eva,

      Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per les teves paraules 😉
      Espero que els contes et puguin ser molt i molt útils.

      Una gran abraçada

  7. Hola Nati,

    Boníssima la recopilació que has fet! Et felicito! Estic en un grup de treball d’educació emocional i ens anirà molt bé aquest recull.
    També sóc coautora de la col·lecció Els contes de l’Òliver. De moment n’hi ha dos editats per Eumo: Uf! Quina vergonya i Ei, que t’enfades? N’hem escrit dos més que tracten la preocupació i la gelosia, però, de moment, no están editats.
    Els contes de l’Òliver presenten situacions quotidianes per als infants que poden generar conflicte a nivel emocional. Es tracta de donar eines efectives i senzilles, partint d’un personatge amb el que es poden identificar fàcilment.
    Un dels objectius és normalitzar i introduir aquests sentiments en situacions diàries, però amb un toc màgic i divertit. La idea és fer adonar als infants que ens hem de permetre viure qualsevol sentiment sense por i que el que és important és aprendre a gestionar-lo de manera que ens ajudi a créixer.
    Tenen propostes per treballar a l’escola i també en familia. Et convido a que els hi facis un cop d’ull… Espero que t’agradin!

    • Hola Lídia,

      Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
      No coneixia els contes que em comentes però semblen molt i molt interessants. Els buscaré i hi faré una ullada.
      Ja me’ls he apuntat i els compartiré ben aviat en un nou article en el que estic recollint altres contes que ens poden ser molt útils per treballar les emocions.

      Moltes gràcies per la gran tasca que feu i per fer-me arribar els vostres contes.

      Seguim en contacte 😉

  8. Un post molt interessant, gràcies! A classe la meva filla de p4 ha treballat El monstre de colors i n’està encantada. A casa tenim el Què m’està passant de Marc Parrot i Eva Armisen i els reis can dur el cd Emocions i sentiments que els hi encanta. He comprat Les fades ens parlen de… que no parla d’emocions pero si de valors i crec que us serà interrssant. Per ara tenim autoestima, gratitud, amistat, generositat i coratge. http://www.amazon.es/Fades-Ens-Parlen-LAutoestima-Les/dp/8467709049

    • Hola Cèlia,

      Moltes gràcies pel teu comentari i pel recull de contes que comparteixes. Me’ls apunto tots per fer un nou article amb més contes útils per treballar les emocions.

      Moltes i moltes gràcies.

      Seguim en contacte 😉

    • Hola Núria,

      Moltes, moltes i moltes gràcies per la teva recomanació!!
      No el coneixia i l’he trobat molt interessant i ben fet.
      Me l’apunto per fer ben aviat un altre article amb tots els contes que m’heu recomanat.

      Moltes gràcies i seguim en contacte 😉

  9. Hola Nati,
    Gràcies per aquest recull. Alguns ja els coneixia, però hi ha d’altres que no. Faré un cop d’ull. Fins la propera

    • Hola Eva,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per escriure el comentari.
      Espero que els contes et puguin ser molt útils.
      Si en coneixes algun que vulguis recomanar ja ens ho faràs saber. Moltes gràcies.
      Seguim en contacte 😉

  10. El treball de les emocions amb els nens és una eina importantíssima per que puguin créixer entenent millor el món que els envolta.
    Podries aconsellar-me un títol concret per treballar emocionalment el tema d’amor-odi entre bessones? He vist Toni i Tina Gelosia i també T’estimo quasi sempre. Si trobes algun títol més adequat t’ho agrairia.
    Moltíssimes gràcies!

  11. Hola,

    Doncs jo us recomano a MUT KIDS i EMO, son 2 baralles de cartes per treballar les emocions desde el joc.
    Son jocs que s’ajusten a la realitat d’avui en dia
    dirigit a: pares i fills, educadors, psicólegs, terapeutes, professor de ioga,psicólegs deportius, treballadors socials… es que també serveixen per adults. Amb la excusa dels nens es treballen els pares també.
    Si voleu passar per la web http://www.mutkids.es
    GUAnyador del Premi ibertoy en votació popular
    Recomants per Hospital Sant Joan de Dèu i Associació TDah catalunya

    Desitjo que us agradin!!!!

    • Hola Sílvia,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves recomanacions. No els coneixia aquests jocs de cartes i semblen un material molt i molt útil.
      Me’ls apunto per recomanar-los en un altre article que estic preparant recomanant tots els contes que m’heu fet arribar.
      Moltes gràcies i seguim en contacte 😉

  12. Hola, Nati!
    M’agrada aquest recull de llibres d’emocions. 🙂
    Però, pregunto: On es poden trobar aquests llibres? Només a Amazon? Jo, la veritat, és que prefereixo una botiga física. En saps d’alguna a Barcelona?
    Gràcies!

    • Hola Berta,
      Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
      Aquests contes els pots trobar a moltes biblioteques i segurament els pots encarregar a qualsevol llibreria. Jo he posat el link a Amazon per si us interessava.
      Espero que els puguis trobar i en puguis gaudir molt amb els teus alumnes.
      Seguim en contacte 😉

    • Hola Elena,

      Moltes gràcies per recomanar-nos els recursos didàctics per treballar el conte. No els coneixia!!! Ja els he afegit a l’article perquè hi puguin fer una ullada.
      Molt bona recomanació.
      Seguim en contacte 😉

  13. hola,
    Felicitats pel recopilatori, molt útil.
    Per a l’edat de 2 anys, quin llibre em recomanaries per a treballar les emocions a casa?
    I per a la mateixa edat, per una nena de dos anys i mig que tindrà una germaneta, quin conte em recomanes per a que accepti el canvi a la família?

    Merci i enhorabona.

    • Hola Isabel,

      Moltes gràcies per llegir l’article i pel teu comentari.
      Hi ha molts contes que et poden anar bé, potser et podries mirar: El monstre de color, Les emocions d’en Pol, Les emocions, Creixo Feliç. Les Emocions D’En Max!
      Però l’ideal és que els puguis trobar en alguna biblioteca i consultar-los per si després te’n vols comprar algun.
      Per la petita potser et podria anar bé:
      La Laura i la panxa de la mare. Editorial Baula
      En Teo i la seva germana (un clàssic) Ed. Violeta denou

      Espero que et puguin ser útils.
      Seguim en contacte 😉

  14. Benvolguda Nati:
    Sóc mestra d’escola al cicle inicial preocupada per l’àrea d’ ed. en valors cívics que ens fan valorar actualment. Es fa difícil posar una nota a un nen/a en aquesta matèria.
    Buscant per internet llegint hi ha un munt de documentació que de vegades em resulta complicat voler-ho llegir i pair tot. A l’escola no tenim definida una línia específica per tractar aquesta àrea i sembla que tothom campa com pot. També vull manifestar que hi ha com he vist un munt de contes, però….estem tant escassos de pressupostos en les escoles…..
    Vull dir per finalitza, que sou de gran ajuda les persones que pengeu les vostres idees i recursos ja que el departament ens ho posa, com sempre, complicat i ens ho deixa a les nostres mans sense cap mena de formació en l’assumpte.
    Moltes gràcies i salutacions, Cèlia Nualart.

    • Hola Cèlia,
      Totalment d’acord que l’àrea de Valors Cívics està poc definida i que aquest any anem una mica perduts. Nosaltres a cicle superior hem aprofitat per treballar aspectes molt diferents: els drets dels infants, el valor d’anar a l’escola, el bullying, les emocions i els valors a través dels contes i dels curts.
      Els contes és molt útil poder-los demanar a la biblioteca del poble, ja que com molt bé dius a les escoles no hi ha diners per comprar res.

      Espero que els recursos que t’ofereixo et puguin ser útils.
      Seguim en contacte 😉

  15. Hola Nati, em van passer el teu blog perquè em preocupa que el meu fill sempre vugui guanyar I quan no guanya… és un drama. No és molt greu, si no ja haguéssim anat a un especialista, però m’agradaria poder-ho gestionar millor.
    M’he llegit totes les ressenyes de contes I coleccions I no en trobo cap que específicament tracti aquest tema. No sé si els tracten tots els contes o coleccions una miqueta o si millor buscar-ne un que sigui specific per la ¨por a no guanyar, o voler guanyar semprè’

    merci per avançat

    judit coll

    • Hola Judit,
      Si no trobes res més, et recomano L’Olivia no sap perdre de l’Elvira Lindo, editat per Cruïlla. Està força bé, però no sé de quina edat estem parlant.
      Espero que et serveixi!

  16. Bona tarda!

    Llegint aquesta entrada magnífica de la Nati pensava en alguns recursos que potser podrien interessar als lectors i lectores que busquin cosetes sobre la qüestió:

    – Guiade lectura sobre emocions i sentiments de les biblioteques de Granollers (2012): http://www.granollers.cat/sites/default/files/importades_d6//noticia/2012/09/Guia%20Papallones%20a%20la%20panxa.pdf
    – Laboratoris de lectura relacionats amb les emocions (Són activitats familiars de promoció de la lectura i formació literària on es convida les famílies a crear i experimentar al voltant de la lectura, entesa en un sentit ampli. Es realitzen a diverses biblioteques de Catalunya i alguns dels professionals que en dissenyem compartim les fitxes de les propostes als nostres espais per si poden interessar a d’altres)
    *Colors i emocions: http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2013/07/30/laboratori-de-colors-i-emocions/
    *Papallones a la panxa: http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2012/02/15/papallones-a-la-panxa/
    *Quant pesen els teus moments feliços?http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2012/01/20/quant-pesen-els-teus-moments-felicos/
    *Elixirs emocionals: http://www.martaroig.com/laboratoris/elixirs-emocionals/

    Enel material o fitxa associat a cada laboratori hi podeu trobar el llistat de llibres d’emocions que es fan servir en cada sessió.
    – Catàleg de l’exposició “Pessigolles” sobre emocions i sentiments, del Consell Català del llibre Infantil i Juvenil: http://www.clijcat.cat/consell/descarregues/catalegs/Catlg-Pessigolles.pdf

    Espero que sigui del vostre interès,

    Marta
    Lectura, Infància i Biblioteques

    • Hola Marta,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per compartir amb nosaltres uns materials tant interessants.
      Hi he fet una ullada i són realment molt útils. Moltes gràcies.

      Seguim en contacte.

  17. Benvolguda Nati,
    Volia suggerir-te el conte del Senyor NO de l’editorial Arola, novetat editorial del desembre del 2014. Es tracta de l’arribada d’un personatge antipàtic que diu que no a tot fins al punt que no permetrà que se celebri la festa major a la localitat dels nens protagonistes. La canalla a partir del treball en equip, l’escolta, el diàleg, la comunicació, en definitiva, aconseguiran que el senyor NO no es surti amb la seva. Permet reflexionar sobre com se sent una persona que sempre diu que no, com se senten els que reben aquests No i reforça la idea que l’escolta ila interacció amb els altres són les vies sentir-nos feliços i lliures.
    Gràcies pel recull que has proposat!

    • Hola Antònia,

      Moltes gràcies per llegir l’article i pel teu comentari.
      Molt interessant la teva recomanació, un conte molt útil per treballar amb els infants. Moltes gràcies.
      Seguim en contacte 😉

  18. Hola Nati
    Sóc la Mireia d’Artijoc (www.artijoc.cat)
    Gràcies pel teu blog.
    Som una botiga de joguines de fusta i jocs de taula familiars, que estem molt especialitzades en el joc cooperatiu. Ja fa gairebé dos anys que també tenim contes i llibres il.lustrats, i ens estem especialitzant en llibres al voltant de l’educació emocional, fins ara treballàvem molt be amb el monstre de colors, l’emocionari, orelles de papallona entre d’altres i la teva llista ens ha anat mooolt bé per ampliar l’oferta de la botiga.
    Moltes gràcies!!

    • Hola Mireia,

      Moltes gràcies per llegir el bloc i per escriure el comentari.
      Espero que el recull de contes us pugui ser molt útil i si ens voleu recomanar algun conte us estarem molt agraïts.
      Seguim en contacte 😉

    • Hola Imma,

      Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per escriure el comentari. Espero que et puguin ser molt útils.

      Seguim en contacte 😉

  19. Hola
    Moltes gràcies per la teua selecció de contes.
    A mi també en semblen molt interessants els següents:
    -” Més”. Ed Cruïlla
    – “Imagina”. Ed kokoro.
    – “T’estimo”. Grup Editorial 62

    • Hola Javi,

      Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per fer el comentari.
      Les teves recomanacions són molt interessants i les afegiré en el proper recull de contes.

      Moltes gràcies i seguim en contacte 😉

  20. Hola Nati,

    Sóc simplement una mare de dos fills, però seguir-te en el blogg em dóna moltes bones idees i recursos per anar millorant la nostra educació com a pares.
    Són molt bons tots aquests contes que reculls en el teu article, però nosaltres ens preguntem perquè a l’escola introdueixen els contes clàssics i tradicionals, on tots es basen en la por, la desconfiança i sobretot elements com el llop dolent i les bruixes dolentes? En quin aspecte millora l’educació emocional dels nens? És necessari introduir contes com la ventafocs, l’anaguet lleig, la caputxeta vermella, els 7 cabridets, els tres proquets, etc…on sempre hi ha un dolent?
    Per la nostra experiència creiem que no aporta res positiu, ja que l’emoció de la por, la tristesa, ser bo, ser fidel, l’amistat, la cooperació, es pot treballar amb altres recursos i no cal caure en els tradicionals, que formen part potser d’una societat antiga, on s’educava només a través de la por.
    És així o anem equivocats com a pares? Perquè en totes les escoles s’expliquen i a P3 !!!! Quan les pors comencen a sortir!!! Per fer desconfiar encara més el nen? Com funciona això?
    Gràcies per escriure tantes coses interessants!

    • Hola Núria,

      Moltes gràcies per llegir els articles i per les teves agradables paraules.
      Sobre el que comentes dels contes populars clàssics considero que formen part de la nostra cultura i també està bé poder-los treballar, ens ensenyen molts valors útils. Estic d’acord que cal ensenyar-los amb traça i cal tenir en compte en quina etapa educativa els podem introduir. També cal triar quins contes considerem interessants per treballar i evitar els contes que no trobem adequats.

      També és veritat que actualment hi ha gran varietat de contes molt útils i enriquidors. Et recomano que comparteixis amb l’escola els contes que coneguis i que creus que poden ser útils per treballar amb els infants. Junts aconseguirem millorar l’educació dels nostres fills.

      Seguim en contacte 😉

    • Hola Silvina,
      Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves amables paraules.
      Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els alumnes.
      Et felicito pel teu blog!! Fas molt bona feina!!
      Seguim en contacte 😉

  21. Hola Nati,
    M’ha agradat molt i molt aquesta llista. A més a més, l’he aadjuntat a un treball sobre el monstre de colors.
    Les teves llistes m’agraden molt!
    Salutacions,
    Quar

    • Hola,

      Moltes gràcies per les teves amables paraules!!! M’omple de felicitat veure que aquestes llistes us poden ser útils.

      Moltes gràcies també per escriure el comentari, t’ho agraeixo molt!!

      Gaudeix d’unes bones festes i ens retrobem al gener 😉

  22. Hi ha dos llibres que també estan molt be, quatre cantonades de no res i el caço d’en gerard.

    • Hola Silvana,

      Ja els conec els llibres que proposes i M’ENCANTEN!!! Els tenia posats com a atenció a la diversitat per fer en un futur un altre article d’aquesta temàtica.

      Moltes gràcies per la proposta!!

      Gaudeix d’una bona setmana. Seguim en contacte 😉

    • Hola Silvana,

      Ja conec aquests llibres i m’encanten!! No els havia afegit a la llista perquè fa temps que recullo contes que poden ser útils per treballar l’atenció a la diversitat. Els vull recollir en un altre article.
      En coneixes més que consideris útils per treballar aquesta temàtica?
      Moltes gràcies i gaudeix d’unes bones vacances!!

  23. Recomano dos contes més:
    – Laberint de l’ànima -Anna Llenas-.
    – Funàmbulus.

    M’ha agradat molt la tria.
    Gràcies!!

    Laura.

    • Hola Liñan,

      Moltes gràcies per la teva recomanació, el laberint de l’ànima de l’Anna Llenas m’encantaaaaaa!!

      El conte Funàmbulus no el conec, ja el buscaré!!

      Moltes gràcies per les teves recomanacions!!

      Seguim en contacte 😉

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *