Els amics del Bosc de Lem

El Bosc de Lem: Totes les sessions d’educació en valors a punt per treballar

En l’article d’avui et vull presentar el Bosc de Lem, un projecte en el qual he estat treballant durant el darrer any.

Es tracta d’una plataforma online amb 180 sessions per treballar les emocions i els valors a l’escola. Va adreçat als alumnes de 1r a 6è i és un recurs que permet que els metres tinguem programada l’àrea d’educació en valors durant tot el curs escolar

Espero que resulti molt útil per als mestres i que faci gaudir molt els infants.

 

Què és El Bosc de Lem?

El Bosc de Lem és una plataforma en línia que conté 180 sessions, 30 activitats per curs, per treballar les emocions i els valors de 1r a 6è.

Descobreix el Bosc de Lem en 3 minuts.

 

Per a què serveix el Bosc de Lem?

El Bosc de Lem serveix per complementar el treball de les emocions i els valors que fem diàriament a l’aula.

Un dels punts forts del projecte és que ofereix una progressió d’aprenentatge que permet treballar la competència emocional en tota l’etapa de primària i crear línia d’escola.

En aquesta quadrícula pots consultar la progressió d’aprenentatge que treballa el Bosc de Lem.

 

Com és l’univers del Bosc de Lem?

Els protagonistes del Bosc de Lem són sis personatges molt especials que creixen amb els infants. Això fa que tinguin un aspecte diferent a cicle inicial, mitjà i superior.

Es caracteritzen per tenir atributs i personalitats molt diferents, per tal d’assemblar-se a la diversitat d’infants que hi ha a les aules.

Els protagonistes viuen situacions i aventures que són el punt de partida per treballar les emocions, els valors i els sentiments a l’aula.

Personatges del Bosc de Lem

 

Per desenvolupar l’univers i els personatges del Bosc de Lem hem comptat amb l’ajuda d’Arkham studioque s’ha encarregat també de la producció dels continguts.

Aquí pots veure algunes imatges del procés de creació dels personatges del Bosc de Lem:

El Bosc de Lem és una plataforma on line fàcil, lúdica i intuïtiva que conté elements de ludificació i una estètica de videojoc. Funciona a les pissarres digitals des del navegador, sense haver d’instal·lar cap programa.

Per accedir a les sessions, cal anar al mapa de món. Aquest és el mapa de món de 2n.

 

 

Un cop superada la sessió, els infants es coavaluen i obtenen una puntuació que els permet anar seguint la progressió del grup classe.

 

Com són les sessions del Bosc de Lem?

Les sessions dels Bosc de Lem  segueixen sempre la mateixa estructura:

  1. Observem un contingut: Un contingut multimèdia mostra l’emoció, valor o sentiment que volem treballar a la sessió.
  2. Dialoguem i reflexionem: A partir del contingut, dialoguem, empatitzem amb els protagonistes i reflexionem sobre les pròpies vivències.
  3. Posem nom a l’emoció o valor: Responem conjuntament a una enquesta on identifiquem l’emoció, el valor o el sentiment mostrat al contingut.
  4. Fem l’activitat d’aula: Fem una activitat vivencial i participativa per aprofundir en aquella emoció, sentiment o valor que treballem a la sessió.
  5. Ens coavaluem: Per tancar la sessió fem una valoració conjunta del treball realitzat que permet seguir l’evolució del grup-classe i motivar els infants.

 

En aquest tutorial pots veure com fer una sessió amb el Bosc de Lem:

 

El material està a punt per ser utilitzat i conté una guia didàctica en la qual s’orienta al mestre/a i s’explica pas a pas la sessió.

 

En aquests enllaços podràs consultar les guies didàctiques d’algunes activitats que he preparat:

 

  • Propostes d’activitats per cicle inicial:

Sessió per treballar la Resolució de conflictes. Joc cooperatiu

Sessió per treballar l’autoregulació. Relaxació

Sessió per treballar la por. Dibuix cooperatiu. Fem de reporters

Sessió per treballar l’enveja. Petita tetatralització.

 

  • Propostes d’activitats per cicle mitjà:

Sessió per treballar l’autoconeixement. Activitat amb música. Instruccions per construir un petit llibret 

Sessió per treballar la confiança. Joc cooperatiu

Sessió per treballar el rebuig. Joc de rol

Sessió per treballar saber esperar. Dramatització. Pauta per fer dramatització

 

  • Propostes d’activitats per cicle superior:

Sessió per treballar lhonradesa. Dibuix cooperatiu. Creem les nostres seqüències

Sessió per treballar lesforç. Dinàmica de grup. Frases retallables.

Sessió per treballar l’empatia. Joc de rol

Sessió per treballar l’autocontrol. Dramatització. Pauta per fer dramatització

 

 Quins continguts inclou?

El Bosc de Lem inclou continguts multimèdia en formats diversos (animació, còmic, seqüència, escena i il·lustració) que són el punt de partida de la sessió i serveixen per mostrar l’emoció, el valor o el sentiment que es vol treballar.

A continuació pots veure alguns exemples de continguts adreçats als diferents cicles.

 

  • Animacions:

Una animació per treballar la resolució de conflictes a cicle inicial.

 

Una animació per treballar la solidaritat a cicle inicial.

 

Una animació per treballar la culpabilitat a cicle mitjà.

 

Una animació per treballar la confiança a cicle mitjà.

 

Una animació per treballar la tolerància a la frustració a cicle superior.

 

Una animació per treballar l’empatia a cicle superior.

 

  • Còmics

Un còmic per treballar el valor de compartir a cicle inicial:

Un còmic per treballar la solidaritat a cicle mitjà:

Un còmic per treballar l’autocontrol a cicle superior.

  • Escenes: 

Una escena per treballar el respecte a l’entorn a cicle inicial.

 

Una escena per treballar el valor de saber dialogar a cicle mitjà.

 

Una escena per treballar la inseguretat a cicle superior.

 

  • Seqüències

Una seqüència per treballar el valor de compartir a cicle inicial.

Una seqüència per treballar el valor de saber esperar a cicle mitjà.

Una seqüència per treballar l’honradesa a cicle superior.

 

Quines metodologies s’utilitzen?

Les metodologies utilitzades en El Bosc de Lem per treballar la competència emocional són metodologies actives, vivencials i participatives com: els jocs de rol, les dramatitzacions, els jocs cooperatius, les dinàmiques de grup, els debats d’aula, la relaxació, etc.

Les metodologies utilitzades en el Bosc de Lem:

  • Donen molta importància al diàleg i la comunicació entre els infants.
  • Afavoreixen processos de reflexió sobre les pròpies emocions i les emocions dels altres.
  • Potencien molt la cohesió de grup.
  • Afavoreixen el treball en equip i l’aprenentatge cooperatiu.
  • Donen molt de protagonisme als infants.

 

 

Quin és el punt de partida?

Ara que ja coneixes el Bosc de Lem t’explicaré d’on va sorgir.

Com ja saps, fa temps que sóc una ferma defensora del treball de les emocions i els valors amb els infants.

En els darrers anys he constatat que hi ha una necessitat creixent de treballar la vessant emocional, afectiva i social amb els infants. En el meu dia a dia a l’escola, veig com els alumnes:

  • Es frustren molt fàcilment davant dels obstacles.
  • Responen amb agressivitat.
  • Demostren tenir poca autoconfiança.
  • Presenten dificultats a l’hora de tenir en compte els altres.
  • No saben treballar en equip.
  • Mostren dificultats per arribar a acords.
  • No saben esperar.
  • Demostren tenir poca empatia.

 

Com treballem a les escoles la vessant emocional, social i afectiva?

A les escoles aprofitem les situacions i conflictes que es generen el dia a dia a l’aula, al pati, als passadissos… per treballar la vessant emocional, social i afectiva. Són situacions propícies perquè els infants:

  • Aprenguin a reconèixer les pròpies emocions i les dels altres.
  • Aprenguin a gestionar i expressar correctament les seves emocions.

Però a banda d’aquests moments, hi ha un altre moment de la setmana que hem d’aprofitar, l’hora d’educació en valors estipulada pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya des de l’any 2014.

 

Quina realitat m’he trobat a les escoles?

En els darrers anys he constatat que poques escoles tenen una línia establerta de com cal a treballar aquesta vessant emocional, social i afectiva amb els infants.

Aquesta realitat provoca que programem les sessions d’educació en valors de manera aïllada, sense tenir en compte què es treballa en la resta de cursos. Cerquem recursos per internet, busquem vídeos al YouTube,  llegim llibres de referència…

Aquest cúmul de circumstàncies em va fer adonar que hi havia una necessitat que calia cobrir per afavorir un bon treball de les emocions i valors a les escoles. Calia trobar una manera d’aprofitar molt més les hores setmanals d’educació en valors. D’aquí va sorgir El Bosc de Lem.

 

Conclusió

El Bosc de Lem és un recurs pedagògic que espero que et sigui molt útil per treballar les emocions, els valors i els sentiments amb els infants.

El treball de les emocions, els sentiments i els valors és una part fonamental de l’educació dels nostres infants. Espero que aquest material els ajudi a créixer com a persones i a ser competents emocionalment.

Accedeix a la web del Bosc de Lem i descobreix-lo. Espero que t’agradi!

 

Creus que el Bosc de Lem pot ser un recurs útil per a les escoles? Penses que hem de donar més importància al treball de la vessant emocional, social i afectiva amb els infants?

T’animo a escriure un comentari i a dir-hi la teva. Si em vols ajudar a difondre el projecte, comparteix l’article als teus contactes i a les xarxes socials.

Moltes gràcies! 😉

 

47 thoughts on “El Bosc de Lem: Totes les sessions d’educació en valors a punt per treballar

  1. Benvolguda Nati,
    L’esforç esmerçat en aquest projecte no té paraules. Acabo de passar-ho a l’escola i genera un debat entre els alumnes en una generació visual com la nostra que és super motivador.
    Si pensem en la pedagogia sistèmica, hem d’anar per aquí. Si no posen psicòlegs a l’escola, farem la funció nosaltres i gràcies aquest material pot ser molt útil. Gràcies per compartir-ho. L’educació emocional és bàsica. No podem ensenyar si no estem bé amb nosaltres mateixos (aconsello fer constel·lacions) , també les poden fer els nens. I aquest material és extraordinari en una societat tan desestructurada i mancada de valors. Gràcies Nati, anem cap a l’escola XXI i això és fer xarxa (compartir), experimentar i veure els resultats.

    • Hola Jesús,

      Moltíssimes gràcies per les teves amables paraules!!! Ja veig que tens molta experiència en el tema de les emocions, m’apunto totes les teves propostes.

      Espero que el Bosc de Lem encaixi en la visió de com s’han de treballar les emocions.

      Seguim en contacte!!

      Nati

  2. Està molt bé el treball editat per la Generalitat, les editorials, etc. Però aquest material és vivencial, experimentat, competencial. Vaja no tinc qualificatius. I a més gratuït! Persones com aquesta, són necessàries ala universitat i a la formació.
    Shantia companys i companyes!

    • Hola Albert,

      Moltes gràcies per escriure el comentari. L’esperit del Bosc de Lem sempre ha sigut oferir activitats molt vivencials. Espero haver-ho aconseguit i que el gaudim molt tant els mestres com els infants.

      Ànims en la recta final del curs 😉

      Nati

  3. Hola Nati!!!
    Quanta raó tens!!!
    Uauuuuuu!!! Has fet una feina FANTÀSTICA!
    Enhorabona!!!
    Quines ganes que tinc de conèixer a fons aquests personatges tan simpàtics i poder-ho portar a terme amb els alumnes.
    Moltes gràcies!

    • Hola Núria,

      M’encanta que t’agradi i espero que el puguis gaudir amb els teus alumnes!!

      Ja m’explicaràs si us ha agradat!!

      Una gran abraçada

      Nati

  4. Felicitats Nati! Has fet una feina increïble. Un material pedagògic pels nostres infants molt ben pautat, innovador i motivador. Aquests personatges conectaran ràpidament amb els nostres alumnes, empatitzaran amb ells i donaran resposta a moltes de les emocions que senten els nostres nens a l’escola. Molta sort!!!

    • Hola Anna,

      Moltes gràcies pel teu comentari! Ni jo podria haver explicat millor el projecte 😉

      Fa molts mesos que hi treballem i és un gran plaer poder sentir aquestes amables paraules.

      Espero que gaudiu del Bosc de Lem.

      Una abraçada

      Nati

  5. Nati,
    Enhorabona pel resultat de tant esforç dedicat! De ben segur que ens ajudarà a tots i a totes.
    Espero que no deixem de compartir experiències!

    Per molts anys més!!
    Una forta abraçada!

    • Hola Joana,

      Moltes gràcies a tu per les teves orientacions i estigues segura que seguirem compartint experiències!!!

      Sempre és un plaer.

      Ànims en la recta final del curs.

      Nati

  6. Bones Nati, fa temps que et segueixo i m’agraden molt els teus articles. Estic fent vàries formacions d’emocional i penso que és essencial pels nostres alumnes i per tota la comunitat educativa (pares, gent del Pas, docents,…). Moltes gràcies per les teves aportacions, realment veig que serveixen molt en tots els àmbits. Normalment, sempre les comparteixo, amb la gent propera i amb l’escola.
    Aquest últim material, encara no l’havia vist, i avui hi he donat un primer cop d’ull. M’ha semblat fantàstic i penso proposar-lo a la meva escola i posar-lo en pràctica amb els meus alumnes, t’ho ben asseguro..
    Un cop més moltes gràcies i no deixis de compartir els teus coneixements amb tots els docents que com jo, cerquem un món i millor i pensem que el primer pas, és fer que els nostres petitons coneguin i sàpiguen parlar de les seves emocions sense por i amb consciència. Per poder-les anar gestionant mica en mica.
    Moltes gràcies!!!
    Esther

  7. Et felicito per la dedicació i l’estima que sempre demostres a aquesta professió, però sobretot pel respecte i el compromís amb els alumnes. I això es veu reflectit en tot allo que has anat engegant des de fa molts anys i també en aquest projecte. No només planteges treballar les emocions amb els alumnes sinó que vas més enllà. L’he trobada una eina fantàstica! Planteges treballar les emocions i els valors amb els alumnes en un moment de la societat en el qual precissament els valors sembla que estiguin oblidats i amb unes carències a nivell emocional brutals, no només en els nens sinó en tota la societat en general. Si aconseguim crear una base sòlida emocional en els nens i nenes, els ajudarem a ser millors persones, a ser forts, a lluitar per allò que volen, a aconseguir els seus somnis, a ser creatius, atrevits, emprenadors, segurs, competents….feliços. I a més a més, planteges tot aquest treball a través d’una plataforma que enganxa a tots, a nens i adults. Ho trobo molt encertat, sobretot avui en dia , en una societat com la nostra que és tant tecnològica. Dessitjo que funcioni, que enganxi, que arribi a molta gent, a moltes escoles i que tots ens en beneficiem, sobretot els alumnes.
    Gràcies per fer-me sentir útil en la meva professió i per fer-me veure que és important anar cap endavant, trobar la manera d’arribar als alumnes, no abaixar els braços i seguir treballant.

    • Hola,

      Et vull dir amb el cor a la mà que el teu missatge m’ha emocionat molt!! Després de tants mesos de feina m’alegro molt de sentir unes paraules tan profundes i engrescadores.

      M’encanta la frase en què dius “Si aconseguim crear una base sòlida emocional en els nens i nenes, els ajudarem a ser millors persones, a ser forts, a lluitar per allò que volen, a aconseguir els seus somnis, a ser creatius, atrevits, emprenedors, segurs, competents….feliços.” Sembla que m’hagis llegit el pensament. És un plaer veure que altres persones pensen el mateix que tu!

      Moltes gràcies pel comentari i seguim treballant per ajudar a créixer els nostres alumnes.

      Una abraçada

      Nati

  8. Es fantàstic i així con hauría d’esser que algú que es dedica a l’educació comperteixi tota la seva saviesa i experiencia amb al tres docentes. Jo també pena que a les escoles aquesta hora de valors no esta quadi mal programada almanco amb una programación anual. Gràcies de tot cor x compartir-ho. Ho donare a conèixer al meu centre

    • Hola Xisca,

      Moltíssimes gràcies per escriure el comentari i totalment d’acord amb les teves paraules. El ritme accelerat que portem a les escoles fa que no tinguem prou temps per dedicar-nos a totes les àrees, com passa a l’àrea d’educació en valors.

      A veure si amb aquest recurs li podem donar un nou impulsar i assegurar-nos que fem un bon treball d’emocions i valors al llarg de tota l’escolaritat.

      Gaudeix d’un bon dia 😉

      Nati

  9. Hola Nati. Ho acabo de passar a l’escola. Com dius a Valors anem molt desorientats i x lliure. Molt bona feina. Et felicito i t’animo a continuar treballant. Persones com tu, em fan confiar en el sistema. Gràcies.

    • Hola Pilar,

      Moltes gràcies per escriure el comentari i per compartir el projecte amb l’escola!! Espero que agradi molt als mestres i sobretot que en gaudeixin moltíssim els alumnes.

      Les vostres paraules em donen empenta!!

      Una gran abraçada

      Nati

  10. Et felicito per aquest projecte tan fantàstic!
    Treballar les emocions i els valors a través d’aquests personatges i la participació, reflexió i opinió dels alumnes fa que sigui molt vivencial, lúdic i dinàmic.
    És genial!

  11. Uuuuaaaauuu Nati, quina gran feina que has fet! És un molt bon material. El passo a l’escola i segur que el farem servir. Moltes gràcies per compartir-lo.

    • Hola Anna,

      Moltíssimes gràcies per escriure el comentari i per compartir el Bosc de Lem. Espero que ens sigui molt i molt útil pels mestres.

      Una gran abraçadaaaaaa

      Nati

  12. Hola Nati. Enhorabona per el teu projecte! Ja se que un dels teus grans objectius des fa temps ha estat el treball dels valors a les aules. És cert q és un dels aspectes q actualment anem més perduts i menys coordinats tot i que n’estic segura q tots el tenim ben present en el dia a dia amb els infants i q el treballem cadascú de la manera que li sbla més afient. És fantàstic q hagis posat fil a l’agulla amb aquest projecte amb cara i ulls. Que ofereix la possibilitat d’una línia i facilita molt la nostra tasca amb un material atractiu, actual ,estructurat… Ens has fet la feina!!!
    Gràcies !!!! Una abraçada molt forta crak

    • Hola Dolo,

      T’agraeixo moltíssim les teves paraules! T’ho dic sincerament!! 😉

      Estic molt d’acord amb les teves paraules “estic segura q tots el tenim ben present en el dia a dia amb els infants, i que el treballem cadascú de la manera que li sembla més adient”

      M’agrada veure que actualment s’està donant cada vegada més importància al treball de les emocions i valors i cada vegada hi ha més escoles preocupades per com poder-ho treballar.

      Espero que el Bosc de Lem ens sigui molt útil als mestres i ens permeti gaudir més del treball de les emocions i els valors.

      Una gran gran abraçadaaaaa

      Nati

  13. Hola Nati!
    Enhorabona per la feina feta! Aquest material és interessant i està ben pensat, però sobretot trobo que el format és actual i atractiu pels nens, cosa que ajudarà a motivar-los i a poder empatitzar en moltes d’aquestes emocions que ells mateixos senten en diverses situacions de la vida real.
    Molta sort!

    Laura

    • Hola Laura,

      Moltíssimes gràcies per llegir l’article i per visitar el Bosc de Lem 😉

      T’agraeixo molt les teves amables paraules! Espero que el Bosc de Lem sigui un recurs molt útil pels mestres i que haguem aconseguit el que tu comentes “un format actual i atractiu pels nens, per ajudar-los a motivar-los”

      Moltes gràcies per escriure el comentari 😉

      Seguim en contacte.

      Nati

    • Hola Albert,

      Moltes gràcies pel teu suport i pels teus comentaris!! Sempre animen molt!

      Una abraçada.

      Nati

    • Hola Jesús,

      Moltes gràcies pels teus comentaris!! Sempre em fan riure 😉

      Ànims en la recta final del curs!

      Seguim en contacte 😉

  14. Nati, m’ha encantat!

    Primer de tot felicitar-te per aquesta brillant idea i la gran feinada que hi ha darrera d’aquest projecte que de ben segur que se’n sentirà a parlar. És atraient, fàcil, proper, flexible, actual… i podria continuar amb un munt d’objectius més.
    La veritat és que reflexionant penso que hem d’afavorir ambients per tal de que els nens puguin créixer en dignitat i benestar. Tota aquesta basant emocional i de valors, sovint queda oblidada i és una pena, ja que l’emoció sempre és present i ajuda a autoregular-nos, aspecte bàsic per a l’aprenentatge, socialització, creences motivacionals …. Poder-ho treballar “bé” no sempre és fàcil. La gran importància i presència de les emocions (com un alterant del nostre estat neurològic, conductual i cognitiu) s’han de treballar el dia a dia i en cada moment i no fora de context, però si aquesta necessitat de complementar-ho, com el Bosc de Lem, per treballar-ho i reflexionar sobre uns valors totalment imprescindibles per poder viure en societat.
    Gràcies per compartir-ho i felicitats de nou!
    Alba

    • Hola Alba,

      Moltes gràcies per llegir l’article i per escriure un comentari.

      M’encanten les teves paraules “l’emoció sempre és present i ajuda a autoregular-nos, aspecte bàsic per a l’aprenentatge, socialització, creences motivacionals” i “uns valors totalment imprescindibles per poder viure en societat” Hi estic totalment d’acord!!

      Espero que el Bosc de Lem et pugui ser útil 😉

      Seguim en contacte!

      Ànims en la recta final del curs.

  15. Bon dia!!! Nati
    estic mirant tot el treball que ens ofereixes i estic realment impresionada i admirada per aquesta feina tan ben feta. De veritat que ens serà de molta utilitat i ens ajudarà a seguir treballant d’una manera molt més creativa, original, agradable…les emocions i sentiments a l’escola. Serà un punt a parlar el proper claustre a la nostra escola.
    Moltíssimes gràcies per compartir-ho!!!
    Salut!!!

    Esther

    • Bon dia Esther,

      Agraeixo MOLTÍSSIM les teves amables paraules i m’omplen de satisfacció! Realment el Bosc de Lem ha estat pensat per ser un recurs molt útil pels mestres i enriquidor i engrescador pels infants. Esperem haver-ho aconseguit!!

      Espero que el Bos de Lem us pugui ser molt i molt útil.

      Una abraçada i ànims en la recta final del curs.

      Nati

  16. Ho trobo una eina auxiliar fantàstica amb tantes idees ben estructurades que no es pot deixar passar. Molt útil!. Gràcies

    • Hola Montse,

      Moltíssimes gràcies per les teves amables paraules. Realment esperem que sigui una eina molt útil per complementar el treball de les emocions i valors que fem el dia a dia a l’aula.

      Esperem que et vagi molt i molt bé 😉

      Nati

  17. Hola Nati,

    Molt bona feina!
    Aquest curs estem valorant de treballar el bosc de Lem i també adquirir les agendes de les emocions.
    El treball de les emocions és bàsic i imprescindible i a vegades per acumulació de feina que tots ja sabem què és, acabem abandonant aquesta vessant…ho trobo molt interessant. Moltes gràcies!!

    • Hola Jessica,

      Quina il·lusió saber que voleu fer servir el Bosc de Lem i les agendes de les emocions. Espero que us siguin molt útils i que agradin molt als mestres i als infants.

      Com molt bé dius, a les escoles anem molt enfeinats i sovint no tenim temps per programar l’educació en valors i donar-li el protagonisme que es mereix. D’aquí va sorgir la idea de crear el Bosc de Lem per poder ajudar als mestres a oferir als infants una eduació en valors de qualitat.

      Espero que us sigui un recurs molt útil, i si teniu propostes de millora, feu-me-les arribar que volem que el Bosc de Lem sigui un recurs viu i actual que anem millorant contínuament.

      Ànims en la recta final del curs.

      Seguim en contacte 😉

      Nati

      • Hola Nati,,
        Jo no sóc mestre. Sóc mare d´una nena de 6 anys que ara fa un any va perdre el seu pare. M´ha semblat una feina fantástica la d´aquest projecte..A la nena li costa moltissim treure les emocions i desde El Bosc de Lem faré per a que pugui treballar-les amb ella. Moltes moltíssimes Gràcies.

        • Hola Maria,

          Molts ànims en aquests moments tan difícils i una abraçada molt forta per la teva filla.
          El Bosc de Lem està pensat per treballar en grup i per aquest motiu pot ser que no t’encaixi del tot amb el que necessites.
          Per mi seria un gran regal saber que us ha sigut útil. Et recomano que ho comentis a l’escola i el pugueu fer servir conjuntament amb la classe.
          Si et puc ser útil en alguna cosa, estaré encantada d’ajudar-te en tot el que pugui.

          Per si et pot interessar, aquí tens un article amb 66 Contes per parlar de la mort. Espero que us siguin útils.
          http://natibergada.cat/58-contes-per-parlar-de-la-mort

          Una enorme abraçada i seguim en contacte 😉

          Nati

    • Bon dia Adrià,

      Moltes gràcies per les teves amables paraules!! Seguim sempre endavant 😉

      Bon inici de curs!

      Nati

  18. Nati!!!! Felicitats per aquesta feina fantàstica! Demà mateix ho passo a les companyes de cicle i ho proposaré per a tota la primària. Agraïr-te enormement la teva feina i la teva grandíssima generositat. Et vaig seguint fa un temps i t’admiro moltíssim. Per la teva ajuda, per la teva professionalitat, pel teu carisma, pel teu rigor, per la teva simpatia,… Sóc mestra fa 35 anys i sempre he estat oberta a les noves tendències, però a la vegada fidel als principis d’una educació oberta, integral, d’escolta (es pot aprendre tant del nens…), de fer que siguin feliços, que sàpiguen resoldre el màxim de situacions a la vida, que estimi , que s’emocionin,… En fi, que SOM-Hi!
    Moltes gràcies per ser-hi i ser com ets!!! Una abraçada!
    Bel

    • Hola Bel,

      Moltíssimes gràcies per les teves amables paraules!!

      És un gran plaer per mi poder rebre aquests grans elogis i m’omplen d’il·lusió i gratitud. Em fan sentir que la tasca que vaig fent en el blog està sent profitosa pels mestres i que us puc ajudar en el vostre dia a dia.

      Avui aniré a dormir amb un gran somriure i molt agraïda per les teves paraules.

      Una gran abraçada i espero que gaudeixis d’un molt bon curs.

      Seguim en contacte.

      Nati

  19. Bona tarda!!!

    M’agrada moltíssim el material que tens dissenyat, és súper atractiu i estic segur de què als nens i nenes els hi encantarà.
    Acabo de començar en una escola nova i sóc especialista d’educació física. Haig de portar les sessions d’alternativa (a religió) amb els grups de 1r i 2n de primària. El cas és que no m’hi havia trobat mai i des de la escola m’han dit que em busqui la vida, literalment. Que busqui llibres, internet, etc. Sembla que abans hi havia una mestra durant molts anys que ho feia tot amb vídeos i contes, però no ha quedat cap material a la escola.

    No sé de quantes sessions es composen la prova gratuïta. Ja compto amb què la escola no ho pagarà, però al menys m’agradaria provar la experiència amb els nens i necessito saber quantes sessions podria provar amb 1r i 2n. He llegit alguna cosa sobre 30 sessions, és així?

    Moltes gràcies!!!
    Et deixo també el meu correu per a que puguis resoldre’m el dubte. Aquesta setmana tornaré a insistir amb la escola amb la idea d’aquest recurs online.
    David Gómez (dgomez45@xtec.cat)
    Vaig a continuar investigant la pàgina! M’encanta!!!!

    • Hola David,

      Moltes gràcies per escriure el comentari i per les teves súper amables paraules!!!!!!!

      Com dius, el Bosc de Lem ofereix 30 activitats gratuïtes, però són 5 activitats de cada curs: 5 de 1r, 5 de 2n, 5 de 3r, 5 de 4t, 5 de 5è i 5 de 6è.

      En el teu cas et pot anar bé provar les primeres 5 activitats de 1r i 2n.

      En cas que vegis que el Bosc de Lem t’agrada i que et pot ser un recurs útil per aquest curs pots demanar a l’escola si el volen comprar. Si t’interessa, podem venir a explicar el Bosc de Lem al claustre de la teva escola perquè el puguin conèixer.

      En cas que l’escola no vulgui pagar la llicència del Bosc de Lem, et pots plantejar pagar-la a nivell individual i tindràs les sessions del Bosc de Lem programades per tot el curs 😉

      T’aconsello que provis les sessions del Bosc de Lem i després et plateges si el recurs et pot ser útil.

      Si tens més dubtes, posa’t en contacte amb mi 😉

      Bon cap de setmana.

      Nati

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *