Gaudir aprenent

25 propostes per gaudir aprenent

Els nens poden aprendre sense adonar-se que ho estan fent.

No és una utopia, és una realitat! Aquest és el gran repte dels mestres, però, com ho podem fer?

No hi ha una única manera de fer-ho, es tracta de proporcionar als infants oportunitats, metodologies, ambients, situacions, materials, dinàmiques… que poden propiciar que els nostres infants aprenguin de manera significativa sense que ni tan sols se n’adonin.

 

Com ho pots aconseguir?

Doncs de moltes maneres diferents, aquestes són algunes d’elles:

  1. Plantejant-los reptes engrescadors i motivadors.
  2. Oferint activitats educatives i enriquidores.
  3. Propiciant situacions i oportunitats d’aprenentatge.
  4. Possibilitant que els infants tinguin estones de joc.
  5. Tenint molta empatia per connectar amb els alumnes.
  6. Creant un ambient agradable a l’aula.
  7. Potenciant que vulguin trobar resposta a les seves preguntes.
  8. Gaudint tant o més que els infants de cada descobriment.
  9. Estimulant que dialoguin i intercanviïn coneixements i opinions.
  10. Acompanyant-los en el procés d’aprenentatge.
  11. Potenciant que facin un pas més i descobreixin contínuament coses noves.
  12. Donant-los oportunitats per poder descobrir.
  13. Potenciant l’aprenentatge globalitzat.
  14. Ensenyant-los a plantejar-se hipòtesis.
  15. Treballant la part emocional i social amb els infants.
  16. Donant-los autonomia i llibertat.
  17. Potenciant que tinguin un paper actiu a l’hora d’aprendre.
  18. Possibilitant que els infants experimentin.
  19. Treballant la cultura de l’esforç.
  20. Encomanant-los ganes de saber i descobrir.
  21. Reforçant la seva autoestima.
  22. Possibilitant que siguin competents en tots els àmbits.
  23. Motivant-los i engrescar-los per aprendre.
  24. Potenciant les seves habilitats i reforçant els seus punts febles.
  25. Treballant l’esperit d’autosuperació amb els infants.

 

Aprendre

 

Conclusió.

Que els infants aprenen jugant  i fent coses, ja és una evidència sabuda des de fa molt de temps. Tot i així, en els darrers anys a les escoles, hem anat traient estones de joc perquè “no hi ha temps”.

No hi ha temps de jugar i fem que els nostres infants treballin contínuament. Això ha fet que actualment molts alumnes diguin que no volen anar a l’escola, que és “avorrit”. No els falta raó, no creieu?

Cal que parem i reflexionem sobre la gestió del temps a l’escola, sobre les metodologies d’aprenentatge que utilitzem, sobre els interessos i motivacions dels infants, sobre l’escola d’avui i els canvis socials actuals.

No podem tenir alumnes avorrits, apàtics i inactius. Així és impossible que es donin situacions i oportunitats d’aprenentatge. Cal que els despertem, que els motivem, que els impliquem  i que aconseguim que gaudeixin a l’escola!

Dedicar estones al joc, no és una pèrdua de temps, són moments molt enriquidors on els infants aprenen molt. Donem l’oportunitat als infants de jugar, experimentar, descobrir, interactuar…

Aquest és el gran repte dels mestres, i segur que ho podem aconseguir. Deixem de sentir-nos pressionats per les proves de competències, pel currículum, per les avaluacions i comencem a gaudir d’aprendre com si fóssim nens.

 

Què en penses? Afegeix un comentari que segur que entre tots podem aprendre molt! 🙂

Moltes gràcies.