Dos nous recursos per treballar les emocions

Com ja saps, sóc una gran defensora del treball de les emocions a l’escola, i considero que hem d’aprofitar totes les ocasions per treballar-les.

Per aconseguir que un infant creixi, en tota la dimensió de la paraula, és important que aprengui a gestionar les pròpies emocions: controlar la ràbia, conèixer la por, acceptar els errors, tenir empatia, tenir una bona autoestima … La relació amb els altres és essencial i cal que ajudem els nostres alumnes a forjar-se una intel·ligència emocional.

 

Dos nous recursos per treballar les emocions

Avui t’escric per presentar-te dos nous recursos pensats perquè els alumnes puguin fer un tastet pel món de les emocions i els valors de manera còmoda i divertida.

Es tracta de:

  • L’agenda de les emocions: adreçada a infants de 3r a 6è.
  • La llibreta viatgera: adreçada a infants de cicle inicial.

L’agenda i la llibreta viatgera inclouen:

  1. Uns reptes setmanals que els infants han de resoldre com si fos un joc.
  2. Un joc per descobrir un secret amagat.
  3. Un gran repte final que els infants podran resoldre en finalitzar el curs.

Dos recursos que espero que serveixin per complementar el treball de les emocions que es fa a l’aula, i que ajudi als infants a comprendre millor les seves emocions i les dels altres.

 

Agenda de les emocions

Aquesta és l’agenda de les emocions:

L’agenda de les emocions:

  • Conté 46 reptes (un per setmana) que els alumnes han d’anar resolent com si fos un joc.
  • Cada setmana els infants han de trobar una paraula que els servirà per descobrir un missatge secret en acabar el trimestre.
  • En finalitzar cada trimestre hi ha uns reptes de pàgina sencera.
  • Un repte final amb 10 reptes que els alumnes han de resoldre en finalitzar el curs.
  • A l’inici de cada trimestre els infants tenen un full de reflexió per plantejar-se els propòsits que volen assolir al llarg del trimestre.
  • A les últimes pàgines de l’agenda hi ha uns fulls de reflexió molt útils per resoldre conflictes.
  • A l’inici de l’agenda hi ha uns referents amb: les taules de multiplicar, mapes, referents ortogràfics…

 

Llibreta viatgera

Aquesta és la llibreta viatgera:

La llibreta viatgera:

  • Conté 30 reptes (un per setmana) que els alumnes han d’anar resolent com si fos un joc.
  • Cada setmana els infants han de trobar una cara i identificar l’emoció que expressa pintant-la del color que correspon.
  • El repte final consta de 8 reptes que els alumnes han de resoldre en finalitzar el curs.
  • A les últimes pàgines de la llibreta viatgera hi ha uns fulls de reflexió molt útils per resoldre conflictes.
  • A l’inici de l’agenda hi ha uns referents molt útils: taules de multiplicar, mapes, referents ortogràfics, referents numèrics…

Espero que t’agradi i que sigui una bona eina per complementar el treball de les emocions i els valors que fas amb els teus alumnes.

 

Com aconseguir-les?

Per més informació sobre l’agenda de les emocions i la llibreta viatgera contacta amb:

lluNNa edicions
c/ Pere el Gran, 1-3
08402 – Granollers
TEL. 660 96 11 00 / 930 07 77 39
email: info@llunna.com

 

Si coneixes a algú a qui pot interessar, reenvia-li aquest article si us plau.

També em pots ajudar compartint-lo als teus perfils a les xarxes socials.

Moltes gràcies!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *