És molt important que a l’escola treballem les emocions i els sentiments.
Com a docent pots ajudar als alumnes a forjar-se una bona intel·ligència emocional perquè siguin infants competents emocionalment capaços d’afrontar-se als reptes de la vida.
Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte.
Els contes són una eina molt útil per treballar les emocions i els sentiments amb els infants. A partir dels contes podem establir converses molt interessants a l’aula.
Actualment podem trobar gran varietat de contes magnífics. Moltes gràcies als escriptors/es, als il·lustradors/es i als editorials per crear aquestes meravelles que ens són tan útils per treballar amb els infants.
Espero que aquest recull de contes et sigui útil per treballar les emocions i els sentiments amb els teus alumnes 😉
Si vols recomanar algun conte, et convido a fer-ho afegint un comentari. Entre tots/es podrem anar ampliant el recull. Moltes gràcies 🙂
Recull de contes
- Les paraules dolces. Carl Norac i Claude K. Dubois. Ed. Corimbo
Es un conte on un ratolí vol dir les seves paraules dolces i no troba el moment fins que al final del dia no es pot aguantar més i…. li surten de dins com una explosió!! Amb aquest conte podem treballar l’expressió dels sentiments.
- De vegades… Emma Dodd. Ed. Cruïlla
“De vegades està content. De vegades està trist. De vegades és amable. De vegades és maleducat… Però l’elefantet sap que la mare sempre l’estimarà.”
- La gran fàbrica de les paraules. Agnes de Lestrade, Valeria Docampo. Ed. Sleepyslaps. Ed. Tramuntana
Hi ha un país on la gent gairebé no parla. En aquest estrany país, s’han de comprar i empassar les paraules per poder-les pronunciar. En Dídac necessita paraules per obrir el seu cor a la bonica Aura. Però, quines triar? Perquè, per a dir el que vol dir a l’Aura, cal una fortuna! No es pot pas equivocar… Un text poètic de l’Agnès de Lestrade, il·lustrat amb el talent i la imaginació de la Valeria Docampo. Un regal pels ulls i les orelles! Una oda a la màgia de les paraules i una bella història d’amor.
- Les petites (i les grans) emocions de la vida. Gisbert Navarro, Montse. Tandem Edicions, S.L.
Llibre de format reduït que a través de 68 pàgines, il·lustrades amb colors delicats, ens aproxima a la comprensió dels sentiments que experimentem, de les emocions que vivim : la timidesa, la por, l’alegria, l’exclusió, l’orgull, l’amistat … Un llibre que ens ensenya a viure i a comprendre’ns.
- El peix irisat. Marcus Pfister. Ed. Beascoa
El peix Irisat, gràcies a les seves escates de mil colors, és l’animal més bonic de l’oceà. Tot i això, es troba sol. Per què els altres peixos no volen jugar amb ell? Un llibre amb il·lustracions meravelloses que ens ensenya la importància de saber compartir. Un conte molt útil per treballar les emocions i l’empatia.
- El meu amic extraterrestre. Rocio Bonilla. Ed. Beascoa
El meu amic extraterrestre és un conte deliciós, tendre i ple d’humor. Una història sobre l’empatia, la capacitat d’autocrítica i l’inconformisme que vol contribuir a formar joves lectors reflexius i amb criteri propi.
- Quatre petites cantonades de no res. Jerome Ruillier. Ed. Juventud
El petit Quadrat vol jugar a casa dels seus amics els Petits Rodons, però no passa per la porta perquè la porta és rodona com els seus amics! «Hauríem de retallar-te les cantonades!», diuen els Petits Rodons. «Oh, no! diu el Petit Quadrat. Això em faria massa mal!» Com ho farem? El Petit Quadrat és diferent. Mai no serà rodó. Un llibre sobre l’amistat, la diferència i l’exclusió amb una proposta gràfica molt original.
- Els colors de l’Àfrica. Anna Obiols, Subi. Ed. El cep i la nansa
L’Àfrica, la més petita d’una família d’elefants feia dies que estava trista. El seu amic, l’ocell de la selva, li va proposar construir un globus per volar i descobrir nous horitzons. Li va donar cinc pots de vidre perquè els omplis amb allò que més li emocionés del seu viatge. Així va ser com Àfrica va portar a la selva els colors del món.
- De quin color és un petó? Rocio Bonilla Raya. Ed. Animallibres
A la Minimoni li encanta pintar mil coses de colors: marietes vermelles, cels blaus, plàtans grocs… però mai no ha pintat un petó. De quin color deu ser? Vermell com una deliciosa salsa de tomàquet? No, perquè també és el color de quan estàs empipat… Deu ser verd com els cocodrils, que sempre li han semblat tan simpàtics? Impossible, perquè és el color de les verdures i no li agrada menjar-ne! Com podria descobrir de quin color són els petons?
- T’estimaré sempre petitó. Debi Gliori. Ed. Estrella Polar
Un llibre que ens ensenya que independentment de com siguem, tots som igual d’importants davant els ulls de les persones que ens estimen; tant és que siguem alts, prims, grassos, baixets, tímids, alegres… tots necessitem amor i comprensió.
- El punt. Peter H. Reynolds, Ed. Serres
El Punt és una preciosa faula sobre l’esperit creatiu que tenim tots al nostre interior. Peter H. Reynolds fa una empenta a tots aquells que tossudament ens entestem a dir que no sabem o no podem expressar-nos artísticament, i ens anima a tots a”fer la nostra marca”.Un conte molt útil per treballar l’autoestima i la creativitat.
- Què m’està passant? Ed. Flamboyant
Els sentiments prenen forma amb les cançons de Marc Parrot i les il·lustracions d’Eva Armisén reunides per descriure situacions que els nens i els pares identificaran ràpidament, i donaran peu a converses sobre les pròpies experiències.
- Això no és una selva. Susanna Isern, Rocio Bonilla. Ed. Flamboyant
Tot va començar el dia que la Paula va decidir dir que no. Allò li semblava genial. Podia fer el que volgués… Però, llavors, va passar… va passar que la seva casa es va convertir en una AUTÈNTICA selva amb arbres, lianes i vegetació frondosa… i tots els animals feien el que els passava pel cap.
- De què fa gust la lluna? Michael Grejniec. Ed. Kalandraka
Una tortuga vol saber quin gust té la lluna, així que puja a una muntanya per agafar-ne un bocí, però no hi arriba. Demana ajut a un elefant, que s’enfila damunt seu i s’estira a veure si hi arriba, però tampoc. De mica en mica, altres animals s’hi afegeixen a veure si poden arribar-hi, però la lluna es pensa que estan jugant amb ella i cada cop s’allunya una mica més, just perquè els animals no hi puguin arribar. Els animals de la selva ens mostraran com les coses compartides sempre fan millor gust.
Un dels llibres més famosos i premiats de Leo Lionni, on la tradicional faula d’Isop, “La cigala i la formiga”, es veu invertida de manera que resulta una altra de molt diferent, oposada, on es valora l’art. El ratolí poeta, Frederick, és acceptat pels companys de cau i es preparen a gaudir de la seva poesia durant els crus mesos de l’hivern.
- El lleó de la biblioteca. Michelle Knudsen (Autor), Kevin Hawkes (il·lustrador)
Quan el Sr. Abellà veu un enorme lleó entrant a la biblioteca, corre a buscar la senyora Brunet. “S’està saltant alguna norma?”, pregunta la bibliotecària. Aquesta és la història d’un veritable lleó de biblioteca, obedient, silenciós i sempre puntual a l’hora del conte. Fins que un inesperat accident el farà rugir, córrer i saltar-se totes les normes.
- Jo mataré monstres per tu. Santi Balmes, Lyona. Ed. Principal de los Libros
La Martina no pot dormir a les nits perquè té por. Creu que sota el terra s’amaga un món habitat per monstres de colors que caminen cap per avall. Potser, si un dia es posen d’acord i comencen a saltar tots a la vegada, podrien trencar el terra i emportar-se la Martina al seu món, i obligar-la a caminar al revés. A l’altra banda del terra, la nena-monstre Anitram té por del món que hi ha sota el seu llit. Està habitat per humans que caminen cap per avall i també tem que aconsegueixin emportar-se-la al seu món. Però una nit, mentre la Martina i l’Anitram dormen, els seus braços cauen dels llits i es coneixen per primera vegada.
Endevina com t’estimo narra la història de dues llebres, una de gran i l’altra més petita, que demostren com s’estimen. A partir de la comparació i de l’anar i tornar, les dues llebres van demostrant el que poden arribar a sentir l’una per l’altra. Però, entre les dues, descobriran que els sentiments sovint no són fàcils de mesurar.
- L’ovelleta que va venir a sopar. Steve Smallman. Ed. Beascoa
Un vell llop s’està preparant una sopa de verdures quan truca a la porta una ovelleta que vol entrar. El llop decidit a canviar la sopa de verdures per un bon estofat, la deixa entrar i consulta el seu llibre de receptes culinàries. Mentre, l’ovelleta té fred, gana, el singlot, s’adormirà…i el llop la cuidarà perquè el seu sopar estigui en les millors condicions. Quan, agraïda, l’ovelleta li fa un peto a la galta, el llop s’entendreix i sap que no se la podrà menjar i la treu de casa. El remordiment i el patiment per l’ovella fan que surti a buscar-la. Quan es troben el llop la convida a quedar-se a viure amb ell i es disposen junts a menjar una bona sopa de verdures.
- El dia que les ceres de colors van dir prou. Oliver Jeffers Andana Editorial
Aquest conte és una invitació a la creativitat, a mirar el món d’una manera diferent, més enllà de la gama de colors que ens brinda la natura. Ha esclatat la revolució a la capsa de ceres d’en Duncan. La vermella es queixa d’explotació laboral; la blanca creu que li fan el buit; la negra pateix una crisi d’identitat; i les ceres groga i taronja han signat una pau armada, enfrontades per quin és el color del Sol. Així no hi ha manera! En Duncan vol pintar allò que li agrada però també vol que les seves ceres de colors estiguin contentes.
- La increïble història del nen menjaparaules. Marlet Sunyer, Jordi Sunyer. Ed. Babulinka Books
Un llibre per aprendre a expressar les emocions. Una divertidíssima i emotiva història per a que els nens aprenguin a identificar què i com els fan sentir les diferents emocions. Què passaria si un dia un nen es mengés la paraula alegria? I la paraula por? I si decidís no menjar-se’n cap? Aquest és el punt de partida d’aquest original àlbum il·lustrat que pretén ser una eina per aprendre a expressar les diferents emocions que sentim. Un llibre per ajudar als petits lectors a precisar, concretar i poder definir els seus sentiments i així, amb llenguatge emocional, poder transmetre i entendre què succeeix en al seu interior. Un llibre molt divertit per acompanyar-vos en el bell, intens i emotiu viatge cap a l’interior dels petits i de vosaltres mateixos.
- L’elefanf encadenat. Ed. Serres
Aquest conte de Jorge Bucay ens explica la història d’un nen a qui li agrada molt el circ però un dia es sorprèn quan veu l’elefant, l’animal més fort de tots, lligat a una petita estaca, resignat i que no fa res per deslliurar-se’n. Com és que actua així? El nen intenta esbrinar-ho i troba la resposta: ens acostumem a les coses quotidianes, ens vinguin imposades o no, ens tornem dòcils i molt sovint no lluitem prou per aconseguir allò que volem. El conte ens ensenya que per aconseguir una cosa hem de lluitar i intentar-ho més d’un cop. No ens hem de donar per vençuts i hem de creure en nosaltres mateixos. Moltes vegades deixem de fer coses, com l’elefantet encadenat, perquè estem convençuts que no ens en sortirem. Val la pena tornar-ho a provar, ser perseverants, per aconseguir el que realment desitgem.
- Un amor tan gran. Raquel Díaz Reguera. Ed. Imaginarium
Les seves il·lustracions estan plenes d’amor, i reflecteixen d’una bonica manera detalls difícils i abstractes de dibuixar. L’amor d’una mare cap a un fill /a, és una cosa immensa, és una mica complicat de plasmar, de descriure, però la seva autora Raquel Díaz ho fa d’una manera lleugera, senzilla i que podem comprendre tots, tant petits com grans.
- Els fantasmes no truquen a la porta. Eulàlia Canal Iglesias (Autora), Rocio Bonilla Raya (il·lustradora). Ed. Animallibres, S.L
L’Ós i la Marmota són amics i sempre juguen plegats. És genial trobar tresors junts o cantar i ballar com si fossin estrelles. Però una tarda, l’Ós li diu a la Marmota que ha convidat l’Ànec a jugar amb ells. A la Marmota no li agrada l’Ànec. Ni l’Ànec, ni cap altre animal que pugui espatllar la seva amistat amb l’Ós. Per això està decidida a evitar que l’Ànec vagi a jugar amb ells. I serà capaç de fer el que calgui! Quins embolics provocaran les seves idees esbojarrades?
- Orelles de papallona. Luisa Aguilar. Ed. Kalandraka
Tenir les orelles de pàmpol, el cabell indomable, ser alt o baix, prim o grassonet… El tret més insignificant pot ser motiu de paròdia per als éssers humans. L’àlbum fa l’ullet a adults i infants per posar de manifest com en som d’estereotipats. Amb un pessic de sentit de l’humor i una salpebrada d’imaginació, qualsevol pot transformar en positiu allò que d’altres troben motiu d’escarni. De fet, ser diferents ens enriqueix; en canvi, riure’s de les diferències de l’altre, ens empobreix com a éssers humans.
- La balena. Benji Davies. Andana Editorial
En Noè i el seu pare viuen en una casa a la vora del mar. El pare és pescador i per això Noè, durant el dia, només té la companyia dels seus sis gats. Un matí, després d’una tempesta, en Noè troba una petita balena encallada a la platja, i decideix emportar-se-la a casa per tenir cura d’ella. En Noè vol mantenir-ho en secret, però no sap quant de temps podrà amagar al seu pare la seva nova mascota. Aquesta és la història d’un nen solitari, una balena encallada a la platja i una amistat que canviarà per sempre les seves vides.
- Jo vaig amb mi. Raquel Díaz Reguera. Thule Ediciones, S.l.
A una nena li agrada un nen, però el nen no es fixa en ella, no la mira. Què pot fer? Els seus amics li aconsellen de tot: que es tregui les cues, les ulleres, el somriure, les pigues, les ales, que no sigui tan xerraire. El nen per fi s’ha fixat en ella, però, amb tant treure’s coses, fins i tot han marxat els ocells del seu cap. I la nena se n’adona que ja no és ella i decideix recuperar les seves cues, les ulleres, el seu somriure, les seves pigues, les seves ales, les seves paraules…
No vull tenir el cabell arrissat! Laura Ellen Anderson. Ed. Picarona
NO! No vull aquesta mata de cabell ARRISSAT! De raspalls a llibres, i fins i tot amb globus INFLATS … Com puc acabar amb aquestes tossudes ondes?
Un divertit conte sobre aprendre a estimar el que tenim. I sobre cabells. Piles i piles de cabells.
- El gran llibre dels superpoders. Susanna Isern, Rocio Bonilla. Ed. Flamboyant
El ball, la lectura, l’humor, la creativitat, l’agilitat, les matemàtiques… Tots tenim algun superpoder increïble! Un superpoder que ens converteix en persones úniques i irrepetibles. Quin és el teu? El gran llibre dels superpoders és una col·lecció de talents bellíssimament il·lustrada que et farà reflexionar sobre la identitat, i sobre les teves virtuts i capacitats.
- L’illa de l’avi. Benji Davies. Andana Editorial
En Leo estima l’avi. I l’avi estima en Leo. I això no canviarà mai. Un llibre preciós i reconfortant que ens mostra com les persones que estimem són sempre a prop, perquè tant se val on siguin. En Leo i el seu avi s’estimen moltíssim i fan moltes coses plegats, fins i tot van a una illa fantàstica on, finalment, l’avi decideix quedar-se. En Leo torna a casa, sense l’avi. Segur?
- La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap. Werner Holzwarth (text) Wolf Erlbruch (il·lustració). Ed. Kalandraka
Algú fa caca sobre el cau d’un talp quan aquest just estava sortint. El talp enfadat, pregunta a tots els animals que es troba si han sigut ells. Els animals li diuen que ells no han sigut i li ensenyen com fan les caques. Finalment dues mosques delaten el culpable i el talp decideix venjar-se tornant-li la jugada.
- Cafè dolç, cafè amarg. Anna Obiols, Joan Subirana. Ed. Proteus
És un àlbum dedicat «a tots els nens i nenes que tenen el cel com a sostre». Narra la cançó trista d’un orfe del carrer, en Mikhail, de nou anys, qui, violí en mà, va comparant la vida corrent d’altres nens amb la seva. Les il·lustracions d’en Subi ens mostren el món d’en Mikhail des de molt a prop i opten per la tendresa i el sentiment, amb certa idealització i amb una paleta de colors molt interessant i encertada.
- El monstre de colors. Anna Llenas. Ed. Flamboyant
El Monstre de Colors no sap què li passa. S’ha fet un garbuix d’emocions i ara li toca desfer l’embolic. Una història senzilla i divertida que introduirà a petits i a grans en el fascinant llenguatge de les emocions. Aquest conte ens ajudarà a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.
- Per què plorem? Fran Pintadera. Ana Sender. Ed. Akiara books.
Un poètic àlbum il·lustrat que ens recorda que les llàgrimes ens reguen molt lentament i ens fan créixer, ens calmen i són un bàlsam per a les ferides. I que tots plorem: nenes i nens, petits i grans, alts i baixos…
- El Gat Vermell, El Gat Blau. Jenni Desmond. Ed. Lata De Sal
«El Gat Vermell i el Gat Blau vivien a la mateixa casa. El pis de dalt era per al Gat Blau i el de sota per al Gat Vermell. Quan es trobaven… No era maco de veure. Gens maco. Cap dels dos no sabia res del desig secret de l’altre. El Gat Vermell somiava ser tan intel·ligent com el Gat Blau i… el Gat Blau volia ser àgil i ràpid com el Gat Vermell».
- El buit. Anna Llenas. Ed. Barbara Fiore
La Júlia té un gran forat i no li agrada gens. Per això, tracta d’omplir-lo i tapar-lo de moltes maneres diferents per tal que desaparegui. Ho aconseguirà? La vida és plena de trobades. I també de pèrdues. De vegades aquestes pèrdues són insignificants, com perdre un llapis o un paper. Però n’hi ha d’altres que poden ser importants, com perdre un projecte, la salut o una persona estimada. El buit és un llibre que ens parla de la resiliència, o la capacitat de sobreposar-se a l’adversitat i trobar-hi un sentit.
- Així és el meu cor. Jo Witek, Christine Roussey. Ed. Bruixola
Un àlbum d’homenatge a les emocions i els sentiments dels infants, perquè els reconeguin en totes les seves formes i tots els seus colors: alegria, tristesa, calma, disgust, por…: «El meu cor és com una caseta. A dins hi passen moltes coses… i estan totes barrejades! Hi ha rialles sorolloses i dies amb pluja, disgustos enormes i ganes de saltar a peu coix. Avui obriré la porta del meu cor i et convidaré a passar».
- Martín gris. Zuriñe Aguirre Lamas. Ed. Fun Readers, CB
Aquesta vegada els protagonistes d’aquest conte són un nen, Martín, i la seva mare. Martín se sent preocupat perquè pensa que no agradarà als altres i que, a sobre, es riuran d’ell. Martín explica les seves preocupacions a la seva mare, i ella, el tranquil·litza i li diu i li repeteix, sempre amb amor, que el que realment importa és el que tenim en el nostre cor.
- El secret d’estimar. Sarah E.Burg. Ed. Robin Book
Un conte per treballar l’amor. Es tracta d’un conte sense paraules, i és que de fet, no li calen. És a través de les seves il·lustracions que descobrim una fantàstica història d’amor, els protagonistes aprenen a compartir, respectar i sobretot, estimar. Unes imatges molt cuidades, amb un fil argumental preciós.
- El pirata de les estrelles. Albert D. Arrayás. Ed. Babulinka Books
Aquesta és l’aventura del pirata Ulisses el Barba-Roig. Un pirata que tenia tanta gana que un dia va decidir menjar-se totes les estrelles. Però com s’ho farà per arribar al cel? I què en dirà la lluna de quedar-se tota sola? Una divertida i delicada història amb sirenes, remolins de vent, balenes gegants, cofres amb tresors i moltes estrelles. El llibre ve acompanyat d’exercicis d’educació emocional per aprofundir al màxim en l’objectiu del llibre.
- Una mica de mal humor. Isabelle Carrier. Ed. Juventud
Quan en Pit i en Pat es coneixen, de seguida es fan inseparables. Riuen, juguen… s’entenen molt bé i creuen que si estan junts sempre seran feliços. Però, amb el temps, comencen a no estar d’acord, a donar la culpa l’un a l’altre, i sovint s’enfaden. A poc a poc, s’instal·la el mal humor, que creix, creix… i de sobte, els separa. En aquest delicat àlbum sobre la diferència, Isabelle Carrier continua la seva exploració dels sentiments, de les relacions, plena d’humor. Els dibuixos i la simplicitat del text són tot un encert i en Pit i en Pat sabran trobar una solució amb molta saviesa.
- El color dels sentiments. Robert, Judit; Garcia, Maria. Onada Edicions SL
“Tinc una capsa d’aquarel·les al meu interior i un pinzell invisible que dóna color als meus dies.” Mitjançant els colors, podem descobrir com ens sentim cada dia i tenir la capacitat de canviar-ho en qualsevol moment. I tu, de quin color et sents avui?
- No és fàcil, petit esquirol! Elisa Ramón, Rosa Osuna. Ed. Kalandraka
L’esquirol vermell estava trist. Sentia una pena molt fonda perquè la seva mare s’havia mort, i pensava que no tornaria a ser feliç mai més. El seu pare li eixugava les llàgrimes amb tendresa, per consolar-lo. Aquesta és una proposta literària i artística, que a primer cop d’ull podria semblar massa trista i pessimista per als lectors infantils; però de la mateixa manera que li succeeix a l’esquirol, els nens perceben amb naturalitat l’experiència de la mort. I busquen respostes.
- El fil invisible. Míriam Tirado. Ed. B de Blok
Un conte sobre els vincles que ens uneixen amb els qui més estimem, i sobre com, sovint, les coses més importants són aquelles que no es veuen. La Nura ha descobert el secret que amaga el melic. Ara ja sap que en surt un fil invisible que la uneix a totes les persones que més s’estima: la mare, el pare, els avis, els tiets, els cosins, els amics… S’ha acabat tenir por quan no estiguin amb ella perquè sap que aquest fil la lliga a ells més enllà del temps i de l’espai i que els connecta sempre!
- L’art d’emocionar-te. Rafael R. Valcarcel, Cristina Nuñez Pereira. Ed. Nube De Tinta
Aquest llibre ens convida a explorar les emocions que basteixen la nostra vida perquè, si bé tots nosaltres les experimentem constantment, no tots som conscients dels diversos matisos que les acompanyen. I conèixer-los és un art, un art que ens fa tenir una vida més harmònica, més plena.
- Roc l’espantaocells. Kima Contes, Núria Saladrigas Larroy. El cep i la nansa
“Respira, inhala, exhala… Aquesta és la meravellosa història d’en Roc l’espantaocells. En Roc viu al bell mig de la Natura al centre dels camps, li encanta viure allà. Els seus amos, una família molt alegre, el cuiden molt i sempre li diuen coses boniques. A les nits de lluna plena en Roc es desperta i fa ioga tot observant el que veu al seu voltant. Vols jugar amb en Roc i aprendre a fer ioga?”
- R-Boot <3. Joan Turu. Ed. El Cep i la Nansa
Àlbum il·lustrat que planteja una societat on les persones necessiten robots perquè els proporcionin amor i estima. Aquesta és la història del R-BOOT.
- Tu i jo. El conte més bonic del món. Elisenda Roca, Raúl Nieto Guridi. Ed. Combel
Aquest és el conte més bonic del món. Un àlbum il·lustrat que ens explica amb tendresa i humor els dubtes, els sentiments i l’emoció d’un nen quan arriba un bebè a casa. Per ajudar els nens i nenes a descobrir que tenir un germà pot ser molt divertit!
- Funàmbulus. Alejandro Tovar Aparicio, Àfrica Fanlo Déu. Fragmenta Editorial
És un conte sobre l’art de viure en equilibrio. Una aventura per caminar, vèncer pors, ser lliure, somiar, superar proves i trobar un destinolleno d’amics. Només cal tirar d’un fil …
- Diario de les emocions. Anna Llenas. Ed. Paidós.
Es tracta d’un llibre en blanc i negre on el lector ha de posar el color i expressar, gràcies a ell, l’emoció o estat d’ànim que tingui en aquell moment. És un conte interactiu, ideal per treballar les emocions en el paper. Tant per adults com per adolescents i preadolescents. Els exercicis o propostes estan basades en les 5 emocions bàsiques com les de “El Monstre de Colors” però en aquest cas per a què puguis treballar-les.
- El nen gris. Lluís Farré Estrada, Gusti. Ed. La galera
Excel·lent àlbum il·lustrat que explica la història d’un nen que, quan neix, és totalment gris i insensible a la realitat que l’envolta. Fins que no li passa un fet excepcional, no descobrirà la importància de les emocions. Premi Hospital Sant Joan de Déu 2006 – Premi Serra d’Or 2007 – Premi Junceda 2007 (Il·lustració) – The White Ravens List 2007
- Tu, com estàs? Imapla. Libros del Zorro Rojo
La felicitat de Marta, la por d’Isaac o la tristesa de Rocío omplen les pàgines d’aquest divertit àlbum que parla dels sentiments. Un mirall en l’última pàgina reflectirà la sorpresa dels més petits a més de convertir-los en els autèntics protagonistes del llibre.
- Tots sou els meus preferits. McBratney, Anita Jeram. Ed. Kokinos
En aquesta faula d’amor i llaços familiars, els autors, ens ajuden de nou a parlar de sentiments amb els nens , a expressar-los, a alliberar les seves pors secretes responent a les seves preguntes i inquietuds. Així els ajudem a estimar-se i acceptar-se tal com són.
- Laberint de l’anima. Anna Llenas. Ed. Fanbooks
Un deliciós recorregut per les emocions de l’ésser humà, una obra descriptiva i poètica al mateix temps, que ens ajuda a reflexionar, identificar i fins i tot gestionar el nostre món interior, el nostre laberint. Un camí tan complex com apassionant. Difícil de preveure, però on l’aventura, l’emoció i la imaginació estan del tot assegurades.
- A flor de pell. Laura Borràs, Tere Puig. Ed. Cep i la nansa
En un món on sorolls, imatges, olors i altres sensacions ens estimulen pertot arreu, aquest llibre ofereix un moment poètic per a meditar sobre les nostres percepcions. Des de que naixem, coneixem el nostre entorn amb el que el nostre cos percep i les interaccions que tenim amb altres persones o objectes, amb l’espai o el temps. És un caminar entre mons, el del nen, el de l’adult, el de l’ancià.
- Un talp al meu jardí. Martí Gironell, Coaner Codina. Ed. Estrella Polar
En Felip és un talp que apareix al jardí de la casa de dos nens, en Quim i el seu germà petit, en Pep. El talp els diu que fa molta estona que corria pels túnels i galeries que havia fet per sota terra i que no aconseguia trobar el camí cap a casa seva. Resulta que tots els forats tenien alguna trampa. En Felip està molt trist i en Quim i en Pep el volen ajudar. Però per això hauran de baixar a sota terra. Al costat d’en Felip, els dos germans viuran una aventura subterrània, descobriran tot un món i quan tornin a pujar a la superfície seran conscients de què hi ha sota els seus peus i com n’és d’important respectar-lo.
Aquesta col·lecció ofereix un enfocament nou, creatiu i revolucionari dins de l’educació emocional. Ecologia emocional és l’art de gestionar de manera sostenible, el nostre món emocional, de tal manera que la nostra energia emocional ens ajudi a ser millors persones, per millorar la qualitat de les nostres relacions personals i el món en què vivim.La vida és un apassionant viatge ple de territoris molt diferents. Per embarcar-nos en ell haurem de comptar amb l'”equipatge” més apropiat i tenir molts desitjosos de trobar i descobrir tresors. ¿Voleu formar part d’aquesta aventura i convertir-vos en veritables exploradors emocionals?
- L’illa de les cartes perdudes. Oriol Canosa, Mercè López. Ed. Babulinka Books
A causa de l’esclat de la Primera Guerra Mundial, l’Albert, un nen que viu a Estrasburg, és enviat pels seus pares a Isola della Cona, una illa tranquil·la allunyada dels bombardeigs i els exèrcits, on resideix el seu oncle Audubon. Lluny de casa, descobrirà què és l’enyorança, la por i l’absurditat de la guerra, però també la força de l’amistat i de la seva fortalesa interior. Una història plena d’aventures, emocions, cartes sense destí, un castell amb passadissos secrets i tot de personatges entranyables.
- Més. Emily Gravett. Ed Cruïlla
Què feia el drac de Sant Jordi quan era petit? En aquesta història descobrireu com era, de ben petit, el famós drac que després segrestava princeses i escopia foc.
Al món, i més encara a l’hort on viu el petit elefant Pomelo, les coses no són blanques o negres. Ni tan sols és el mateix el blanc de l’hivern que el de la llet. I menys el vermell d’una promesa que el de la ira. Aranja serà feliç descobrint cada matís de la divertida paleta de colors. En aquest nou llibre d’Aranja, els nens que ja coneixien els colors, s’adonaran de la infinitat de tons diferents que pot tenir cada un d’ells, segons l’objecte o el sentiment al qual estigui associat. Al mateix temps riuran veient a Aranja disfressat de iaia color violeta o interpretant a La Guineu quan el negre és negre.
L’Emocionari ofereix una oportunitat integradora a l’ésser humà, des de la seva primera infantesa, perquè l’ajuda a conèixer les seves emocions i a dialogar sobre els seus sentiments. Descobrir, identificar i diferenciar les emocions mitjançant aquest Emocionari és una forma d’educar els més petits perquè sentin sense temor, perquè es descobreixin a si mateixos i perquè acabin convertint-se en adults autoconscients amb habilitat sensitiva per afrontar els reptes de la vida.
- La Berta i les ulleres de visió empàtica. Júlia Prunés Massaguer. Ed. Omniabooks.
Un conte sobre empatia i assertivitat. Un bon matí, la Berta es troba una capseta amb les ulleres de visió empàtica al portal de casa seva. A la capsa hi diu que “qui se les posi hi veurà amb empatia”. L’ajuden a entendre com se sent en Pau, un amic de la classe i també al Quisso, el seu gosset. L’ajuden a resoldre un conflicte amb la seva mare, amb qui parla del desordre de la seva habitació amb assertivitat. Tota la família i els amics de la Berta, utilitzaran aquestes ulleres fins que, un dia, s’adonen que han après a veure-hi amb empatia sense dur-les posades…
- Tot és culpa teva. Begoña Ibarrola. Ed. Cruïlla
Dos germans esquirols viuen feliços al bosc fins que un d’ells comença a acusar l’altre de tots els problemes que tenen, cosa que deteriora molt la relació entre ells. El conte tracta temes com: la culpabilitat, l’egoisme, la ràbia, la solidaritat, la justícia.
- Emociones y sentimientos. Roberto Piumini, Anna Laura Cantone. Ed. Edelvives
Un llibre de poemes plens de sensibilitat i emoció, d’un mestre de la literatura italiana, Roberto Piumini. Poemes que parlen dels sentiments i les sensacions, del cos i les seves diferents manifestacions: l’esternut, el singlot o el plor, la inquietud o el mal de panxa, les palpitacions o el rubor.
- Tinc un volcà. Míriam Tirado, Joan Turu. Ed. El Cep i la Nansa
L’Alba no ho sabia, però a dins hi té un volcà, més o menys entre el melic i les costelles. De vegades, el volcà s’encén i explota. Llavors el foc ho crema tot i l’Alba pateix i s’espanta, tot alhora. Però una nit una fada menuda li explica a cau d’orella què pot fer quan s’enrabia, i aquell truc li farà descobrir sensacions inesperades.
- T’estimo (quasi sempre) Anna Llenas. Ed. estrella Polar
Per què un mateix tret d’una persona fa que de vegades ens agradi i d’altres ens molesti? En Lolo i la Rita són amics malgrat les seves diferències. Acceptar-les sovint no els és fàcil. Però qui els va dir que ho seria? Un conte per a nens i grans que ens parla de tolerància i de l’acceptació d’allò que és diferent, mostrant el màgic efecte dels pols oposats.
- El peix que no plorava mai. Anna Ferrer Claveria, Bàrbara Sansó Genovart. Ed. Salvatella
En Mot és un peix que no plora mai. La resta de peixos del riu el consideren el més valent i estan acostumats que els solucioni tots els problemes. Un bon dia, al riu es troben amb una situació que sembla que en Mot no pot resoldre. Els altres peixos desconfiaran d’ell, però al final en Mot salvarà els seus companys d’una mort segura de la manera més sorprenent i inesperada. Un conte sobre el benefici d’expressar les emocions, que inclou reflexions i consells per als pares i activitats per guiar els infants en el coneixement i la utilitat de les emocions. Conté també exercicis de mindfulness, per aprendre a connectar amb la calma.
- Els Sentiments d’en Félix. Levy, Didier. Ed. cruïlla
A vegades als menuts els costa trobar paraules per explicar què senten. En aquest llibre viuen, amb tendresa, humor i realisme, situacions quotidianes relacionades amb l’afecte, la vergonya, la felicitat, la tristesa, l’alegria, la gelosia… En Fèlix i el seu conillet els ajudaran a identificar els seus sentiments i a posar-hi nom.
- Monstruo triste, monstruo feliz. Anne Miranda, Ed Emberley. Ed. Océano Travesía
Feliços , trists , enfadats … També els monstres tenen molts sentiments ! En aquest innovador llibre desplegable, el petit lector trobarà una col·lecció d’enginyoses màscares que representen els diferents humors i sentiments que experimenten tots els monstres (i , per descomptat, també els nens!).
- Les emocions d’en Pol. Liesbet Slegers, Ed. Baula
Sovint les emocions en els infants són un fenomen força estrany de comprendre per a sí mateixos. Els nens, al igual que els adults, també estan tristos, tenen por, estan enfadats, i necessiten sempre algú que els consoli, ja que en un infant li és molt complicat entendre i controlar les seves pròpies emocions. Un llibre sobre les emocions, amb rimes, solapes i jocs de descoberta.
- No et vull veure mai més. Isabel Abedi i Silvio Neuendorf. Ed. Joventut
L’Aneguet i el Cabrit s’han enfadat a l’escola. Tots dos tenen un punt de vista diferent de la situació però finalment aconsegueixen resoldre el conflicte. Aquest conte es pot començar a llegir per un o altre cantó (davant o darrere). En funció per quin comencem, podrem llegir la versió d’un o altre protagonista.
- Educar las emociones. Amanda Céspedes Calderón. Ed. B
Aquest llibre és una invitació a despertar aquest pou d’infinit amor que dorm en la majoria dels adults. Un llibre que busca que cada lector descobreixi, en el seu interior, aquesta gran pou d’amor i aprengui a treure’l cada vegada que haguem d’ acompanyar un nen en el seu trànsit cap a una vida adulta sana i plena.
- Pessigolles per al cor. 10 contes per aprendre a ser feliç. Conangle, Maria Mercè; Soler, Jaume; Llorens, Ester. Parramon edicions
A tots ens agraden les pessigolles. Pessigolles als braços, als peus, a la panxa? Però sabeu que el cor també té pessigolles i li agraden amb delit ? Les pessigolles aconsegueixen encendre els cors més apagats. Però no oblideu que, per fer feliç, el vostre cor, hi heu de posar moltes ganes i imaginació.
- Contes per educar amb intel·ligència emocional: Els nens de colors. Clara Peñalver i Sara Sánchez. Ed. Beascoa
Aquest llibre utilitza un llenguatge proper i senzill per educar en emocions als més petits. És un manual perfecte per comprendre i gestionar els dubtes que generen en nosaltres aquestes qüestions .
Segur que vols trobar-te de gust entre els companys; que t’acceptin i que vulguin estar amb tu. Saps que tot això no sempre és fàcil. En cada un dels 20 contes, hi descobriràs algun petit secret que t’ajudarà a conviure millor amb els qui t’envolten.
La Intel.ligència Emocional és un dels aspectes més importants d’una persona. Posseir Intel.ligència Emocional fomenta les relacions amb els altres i amb un mateix, millora l’aprenentatge, facilita la resolució de problemes i afavoreix el benestar personal i social.
- Emocions i Sentiments – Contes i Cançons. Dàmaris Gelaber
Un disc – llibre amb 6 contes il·lustrats i un disc que inclou els contes i les seves cançons. Cadascún dels contes tracta un tema que té a veure amb les emocions i els sentiments que el nen experimenta al llarg del seu desenvolupament.
- El gran llibre de les emocions. Mary Hoffman. Ed. Juventud
Aquest àlbum comença amb la següent pregunta: Com et sets avui? Content? Trist? Avorrit? Animat? O una barreja de tot això i més…? I això ens porta a presentar una àmplia sèrie d‘emocions i sentiments, cada un descrit amb exemples. Descobreix molts tipus d’emocions diferents amb els nens d’aquest llibre, mira si trobes emocions que es corresponguin amb les teves, o que t’ajudin a entendre el que senten altres persones…
- ¿Qué son los sentimientos? Óscar Brenifier. Ed. Edebé
Fer-se preguntes sobre els sentiments ens ajuda a explorar i a no conformar-nos amb les respostes més senzilles, les que tots diuen sense pensar. Aquest llibre t’ajuda a reflexionar sobre la emocions. Aturar-se a pensar si sentim gelosia dels nostres germans, si sentim l’amor dels nostres pares, com ens enamorem o com estimem als nostres amics … és un exercici que ens ajuda a sentir molt millor .
- Sentiments i emocions. Francesc Burrull, Miguel Gallardo. Ed. Bellaterra Música
Precioses cançons d’autor que tracten diferents sentiments i emocions com l’alegria, la solitud, l’estimació, la valentia, la possessió, la ràbia, la indignació i la vergonya. En definitiva, un material per ajudar a descobrir als infants de primària els seus sentiments i emocions.
Recull de contes per treballar les emocions i els sentiments. Aquest conte forma part de la col·lecció “Aprenem”. Amb lletres majúscules i frases curtes, ajudaran els nens i les nenes a treballar les emocions.
- Contes per ser feliç: Històries per ajudar els més petits a viure millor. Ed. Estrella Polar
Un recull de contes pensat perquè grans i petits llegiu junts i parleu de les coses que us preocupen. Cultivar de ben petits la intel·ligència emocional ens proporciona aquells recursos necessaris per fer front a la vida adulta. Per això, al final de cada conte, trobareu una guia que us ajudarà a treballar les emocions presentades.
És una col·lecció de conte sobre emocions i sentiments amb lletra de pal per a primers lectors. A la solapa, hi trobareu el relat desenvolupat per compartir el conte amb els infants. Amb consells per entendre i treballar l’emoció.
- La col·lecció Toni i Tina. Ed. Castellnou
Aquesta col·lecció està composta de quatre volums i al final de cada història hi ha una guia adreçada a familiars i educadors. En aquesta guia d’una forma directa i clara s’explica l’emoció bàsica que es tracta al conte. També ofereix consells i orientacions que ajuden a identificar i gestionar positivament l’emoció que es treballa en aquell moment.
- La col·lecció: Com et sents? Ed. Susaeta
Una col·lecció que conté històries senzilles amb les quals l’infant s’identificarà fàcilment, de forma que li sigui més fàcil desxifrar les seves emocions.
Espero que aquest recull de contes et pugui ser útil per treballar les emocions i els valors amb els teus alumnes 😉
Et recomano altres articles que et poden ser útils per treballar les emocions i els valors:
- Com acompanyar les emocions dels alumnes
- 90 curts imprescindibles per treballar les emocions i els valors a l’aula
- Com educar les emocions a l’escola?
- L’acompanyament emocional des d’una mirada apreciativa
- 180 recursos imprescindibles per treballar les emocions i els valors
També et recomano la formació que pots trobar a Docents.cat
- L’educació emocional a l’escola. Júlia Prunés
Si vols recomanar algun conte, et convido a fer-lo afegint un comentari. Entre tots/es podrem anar ampliant el recull. Moltes gràcies 🙂
Una súper entrada! Realment molt útil. Nosaltres hem treballat “El monstre de colors” i el resultat és espectacular.
Gràcies Nati per la tasca que fas!
Hola Meritxell,
Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per les teves paraules.
El Monstre de colors és un conte molt bonic i un bon recurs per treballar les emocions. Per internet es poden trobar molts blocs amb propostes molt interessants per poder treballar amb els nostres alumnes.
Gràcies a tu Meritxell per escriure el comentari.
Seguim en contacte 😉
Gràcies per la gran feinada que fas cada setmana!! Tot el que penges es taaaant pràctic i útil…
Mil gràcies de debó.
Sandra
Hola Sandra,
Moltes gràcies a tu per les teves amables paraules, te les agraeixo MOLT!!
És un gran plaer compartir i rebre aquests comentaris.
Mil gràcies a tu 👏👏👏👏
Una gran abraçada.
Nati
https://www.educaixa.com/ca/-/junan-y-la-gruta-magica
Una super eina amb uns.contes adaptats
Hola Sandra,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els teus alumnes.
Seguim en contacte 😉
Quin gran recull de contes Nati!
T’agraeixo enormement l’esforç per donar-los a conèixer i, sobretot, per difondre’ls i fer-ne un petit resum de cadascun d’ells.
Alguns els coneixia i els aplicava a l’aula, d’altres avui he fet un gran descobriment.
Felicitats per la feina ben feta. Per aquest article i per tot el bloc en general. Ens ofereixes eines molt útils a la resta de professionals i, fins i tot, a les famílies.
Una abraçada gegant!
Iolanda Roset
Hola Iolanda,
Moltes gràcies per llegir el bloc i per les teves amables paraules.
Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els teus alumnes. M’agrada saber que has descobert contes que no coneixies.
Moltes gràcies pel comentari sobre el bloc, costa molt d’esforç però els vostres comentaris són una molt bona recompensa.
Mil gràcies.
Seguim en contacte 😉
Com sempre… super interessant! Tambe esta molt be i recomano El dia que les ceres de colors van dir prou.
Hola Dolors,
Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves paraules.
El conte que comentes no el conec, el buscaré i me’l guardo per fer una futura recopilació de contes.
Moltes i moltes gràcies.
Seguim en contacte 😉
Moltes gràcies Nati! Un gran recull!
Sóc l’escriptora del conte “Tu sí que m’estimes, Berta!” que has posat en el llistat (m’ha fet molta il·lusió trobar-li). El conte forma part d’una col·lecció, que aquest Sant Jordi ja comptarà amb 4 títols:
“Tu sí que m’estimes, Berta!” (que has resumit molt bé)
“La Berta i les ulleres de visió empàtica” : Un conte sobre empatia i assertivitat. Un bon matí, la Berta es troba una capseta amb les ulleres de visió empàtica al portal de casa seva. A la capsa hi diu que “qui se les posi hi veurà amb empatia”. L’ajuden a entendre com se sent en Pau, un amic de la classe i també al Quisso, el seu gosset. L’ajuden a resoldre un conflicte amb la seva mare, amb qui parla del desordre de la seva habitació amb assertivitat. Tota la família i els amics de la Berta, utilitzaran aquestes ulleres fins que, un dia, s’adonen que han après a veure-hi amb empatia sense dur-les posades…
Per treballar l’empatia, he preparat un petit dossier que he penjat en una entrada del meu blog on explico com treballo el tema de l’empatia a través d’aquest conte, i que està a disposició de qui el vulgui: http://creixerenfamilia.blogspot.com.es/2015/03/entrenant-lempatia-lescola.html
“Que m’escoltes, Berta?” : Un conte sobre escolta activa en el que la Berta va vivint situacions en les que els altres no se senten prou escoltats, com quan interromp al Pau, que la telefona per convidar-la a la seva festa d’aniversari o quan respòn de forma automàtica a la Mixa, la seva gateta, perquè està concentrada mirant la tele… El conte ens presenta algunes interferències que ens compliquen la comunicació, com són per exemple, els telèfons mòvils. La Berta proposa un recurs per facilitar la comunicació entre els de casa, la “Capsa facilitadora de converses”.
I, a punt de ser publicat, el 4t títol de la col·lecció:
“Quina emoció! La Berta se’n va de colònies”: un conte per identificar i aprendre a regular emocions com l’eufòria, l’ansietat, la por, l’enyorança… que van sorgint en motiu d’unes colònies. En el conte hi surten més de 50 noms d’emocions i es plantegen alguns recursos per a regular-ne alguna d’elles.
Al meu pinterest hi trobaràs totes les portades (els contes es troben en català i en castellà) Si en vols més informació, estaré encantada de compartir-la amb tu!
Cada vegada hi ha més contes especialitzats en l’educació emocional i això és molt bona notícia. De totes maneres, jo sóc de les que defensa que qualsevol conte ens pot ser útil per treballar les emocions si sabem com explicar-lo i com interpretar-lo… és un món apassionant!
Hola Júlia,
Moltes gràcies per llegir l’article i per escriure el comentari.
Primer de tot et vull felicitar per la gran tasca que fas. Els contes que escrius són un recurs molt útil per treballar amb els nostres alumnes. M’apunto els altres títols que em comentes per futurs reculls de contes.
És molt important el treball de les emocions i és un plaer poder-ho treballar amb aquest gran ventall de recursos que ens oferiu.
Moltes, moltes i moltes gràcies.
Seguim en contacte;)
Hola Nati,
He llegit la teva entrada i la he trobat molt interessant. Et volia comentar que soc Marta Blanch psicologa i escriptora dels contes d’educació emocional Univers Divers, estan recomenats per treballar emocions i diversitat dins l’ aula o a casa. En el primer “Mart el planeta rebel” es treballa la impulsivitat i la rebelia; al segon “La Lluna invisible” com reforçar l’ autoestima i al tercer “L’Estel diferent” les conductes de rebuig o bullying.
Tenim a punt de publicar : “Mercuri, el lent” (Vergonya – Problemes de parla)
La Colecció està pensada per a treballar les emocions tant a nivell familiar durant l’estona de lectura com a nivell escolar per a fomentar la convivencia enfront la diversitat dins l’aula. Els contes orienten cap a la integració i la tolerancia. Estàn pensats per a que el nens amb l’ajud d’un adult, poguin reflexionar sobre els comportaments inadecuats i les emocions. Cada conte te com a protagonista un integrant del univers amb el seu comportament, personalitat o peculiaritat distintiva. http://universdivers.com/
Moltes gràcies Nati
Hola Marta,
Moltes gràcies per escriure el comentari. La col·lecció que em comentes no la coneixia però la trobo realment molt interessant. Et felicito per la feina que fas !!!!
Recullo els contes que em comentes per fer un article futur amb un nou recull de contes per treballar les emocions.
El link que has adjuntat em dona error, és possible. Em pots fer arribar de nou el link, si us plau?
Moltes gràcies per tot i seguim en contacte 😉
Molt interessant la tria que ens proposes. Treballo a una biblioteca pública i en alguna ocasió hem preparat alguna guia de lectura sobre aquest tema, que és molt interessant.
Hola Marta,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
Com bé dius aquesta temàtica és molt interessant i útil per treballar amb els nostres alumnes.
Si coneixes altres contes que creguis que ens poden ser útils ja ens els faràs saber, moltes gràcies.
Seguim en contacte 😉
Moltes gràcies Nati pel recull. Em serà molt útil a nivell professional i personal.
Hola Eva,
Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per les teves paraules 😉
Espero que els contes et puguin ser molt i molt útils.
Una gran abraçada
Hola Nati,
Boníssima la recopilació que has fet! Et felicito! Estic en un grup de treball d’educació emocional i ens anirà molt bé aquest recull.
També sóc coautora de la col·lecció Els contes de l’Òliver. De moment n’hi ha dos editats per Eumo: Uf! Quina vergonya i Ei, que t’enfades? N’hem escrit dos més que tracten la preocupació i la gelosia, però, de moment, no están editats.
Els contes de l’Òliver presenten situacions quotidianes per als infants que poden generar conflicte a nivel emocional. Es tracta de donar eines efectives i senzilles, partint d’un personatge amb el que es poden identificar fàcilment.
Un dels objectius és normalitzar i introduir aquests sentiments en situacions diàries, però amb un toc màgic i divertit. La idea és fer adonar als infants que ens hem de permetre viure qualsevol sentiment sense por i que el que és important és aprendre a gestionar-lo de manera que ens ajudi a créixer.
Tenen propostes per treballar a l’escola i també en familia. Et convido a que els hi facis un cop d’ull… Espero que t’agradin!
Hola Lídia,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
No coneixia els contes que em comentes però semblen molt i molt interessants. Els buscaré i hi faré una ullada.
Ja me’ls he apuntat i els compartiré ben aviat en un nou article en el que estic recollint altres contes que ens poden ser molt útils per treballar les emocions.
Moltes gràcies per la gran tasca que feu i per fer-me arribar els vostres contes.
Seguim en contacte 😉
Un post molt interessant, gràcies! A classe la meva filla de p4 ha treballat El monstre de colors i n’està encantada. A casa tenim el Què m’està passant de Marc Parrot i Eva Armisen i els reis can dur el cd Emocions i sentiments que els hi encanta. He comprat Les fades ens parlen de… que no parla d’emocions pero si de valors i crec que us serà interrssant. Per ara tenim autoestima, gratitud, amistat, generositat i coratge. http://www.amazon.es/Fades-Ens-Parlen-LAutoestima-Les/dp/8467709049
Hola Cèlia,
Moltes gràcies pel teu comentari i pel recull de contes que comparteixes. Me’ls apunto tots per fer un nou article amb més contes útils per treballar les emocions.
Moltes i moltes gràcies.
Seguim en contacte 😉
Hola. Gran sel·lecció! La tindrem en compte.
Us proposa també l'”Emocionari”: http://www.palabrasaladas.com/di_lo_que_sientes/emocionari_muestra.pdf.
Hola Núria,
Moltes, moltes i moltes gràcies per la teva recomanació!!
No el coneixia i l’he trobat molt interessant i ben fet.
Me l’apunto per fer ben aviat un altre article amb tots els contes que m’heu recomanat.
Moltes gràcies i seguim en contacte 😉
Hola Nati,
Gràcies per aquest recull. Alguns ja els coneixia, però hi ha d’altres que no. Faré un cop d’ull. Fins la propera
Hola Eva,
Moltes gràcies per llegir l’article i per escriure el comentari.
Espero que els contes et puguin ser molt útils.
Si en coneixes algun que vulguis recomanar ja ens ho faràs saber. Moltes gràcies.
Seguim en contacte 😉
El treball de les emocions amb els nens és una eina importantíssima per que puguin créixer entenent millor el món que els envolta.
Podries aconsellar-me un títol concret per treballar emocionalment el tema d’amor-odi entre bessones? He vist Toni i Tina Gelosia i també T’estimo quasi sempre. Si trobes algun títol més adequat t’ho agrairia.
Moltíssimes gràcies!
Hola Sonia,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel teu comentari. Quanta raó tens amb les teves paraules.
Potser et poden anar bé aquests contes sobre bessons:
Cuando estoy celoso. Los celos entre gemelos y mellizos
¿Por qué los gemelos son tan iguales?
Espero que et puguin ser útils.
Seguim en contacte 😉
Hola,
Doncs jo us recomano a MUT KIDS i EMO, son 2 baralles de cartes per treballar les emocions desde el joc.
Son jocs que s’ajusten a la realitat d’avui en dia
dirigit a: pares i fills, educadors, psicólegs, terapeutes, professor de ioga,psicólegs deportius, treballadors socials… es que també serveixen per adults. Amb la excusa dels nens es treballen els pares també.
Si voleu passar per la web http://www.mutkids.es
GUAnyador del Premi ibertoy en votació popular
Recomants per Hospital Sant Joan de Dèu i Associació TDah catalunya
Desitjo que us agradin!!!!
Hola Sílvia,
Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves recomanacions. No els coneixia aquests jocs de cartes i semblen un material molt i molt útil.
Me’ls apunto per recomanar-los en un altre article que estic preparant recomanant tots els contes que m’heu fet arribar.
Moltes gràcies i seguim en contacte 😉
Hola, Nati!
M’agrada aquest recull de llibres d’emocions. 🙂
Però, pregunto: On es poden trobar aquests llibres? Només a Amazon? Jo, la veritat, és que prefereixo una botiga física. En saps d’alguna a Barcelona?
Gràcies!
Hola Berta,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel comentari.
Aquests contes els pots trobar a moltes biblioteques i segurament els pots encarregar a qualsevol llibreria. Jo he posat el link a Amazon per si us interessava.
Espero que els puguis trobar i en puguis gaudir molt amb els teus alumnes.
Seguim en contacte 😉
Gràcies Nati per compartir aquesta selecció de llibres amb nosaltres, crec que hi ha molt per descobrir amb els nens.
Respecte al primer de la llista: El monstre dels colors, d’Anna Llenas. Us recomano visitar la seva plana web i consultar el material didàctic addicional que ella cedeix gratuitament per a qui ho desitgi.
http://www.annallenas.com/ilustracion-editorial/el-monstre-de-colors-recursos-gratis.html#.VRLdH-HQMbI
Hola Elena,
Moltes gràcies per recomanar-nos els recursos didàctics per treballar el conte. No els coneixia!!! Ja els he afegit a l’article perquè hi puguin fer una ullada.
Molt bona recomanació.
Seguim en contacte 😉
hola,
Felicitats pel recopilatori, molt útil.
Per a l’edat de 2 anys, quin llibre em recomanaries per a treballar les emocions a casa?
I per a la mateixa edat, per una nena de dos anys i mig que tindrà una germaneta, quin conte em recomanes per a que accepti el canvi a la família?
Merci i enhorabona.
Hola Isabel,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel teu comentari.
Hi ha molts contes que et poden anar bé, potser et podries mirar: El monstre de color, Les emocions d’en Pol, Les emocions, Creixo Feliç. Les Emocions D’En Max!
Però l’ideal és que els puguis trobar en alguna biblioteca i consultar-los per si després te’n vols comprar algun.
Per la petita potser et podria anar bé:
La Laura i la panxa de la mare. Editorial Baula
En Teo i la seva germana (un clàssic) Ed. Violeta denou
Espero que et puguin ser útils.
Seguim en contacte 😉
Benvolguda Nati:
Sóc mestra d’escola al cicle inicial preocupada per l’àrea d’ ed. en valors cívics que ens fan valorar actualment. Es fa difícil posar una nota a un nen/a en aquesta matèria.
Buscant per internet llegint hi ha un munt de documentació que de vegades em resulta complicat voler-ho llegir i pair tot. A l’escola no tenim definida una línia específica per tractar aquesta àrea i sembla que tothom campa com pot. També vull manifestar que hi ha com he vist un munt de contes, però….estem tant escassos de pressupostos en les escoles…..
Vull dir per finalitza, que sou de gran ajuda les persones que pengeu les vostres idees i recursos ja que el departament ens ho posa, com sempre, complicat i ens ho deixa a les nostres mans sense cap mena de formació en l’assumpte.
Moltes gràcies i salutacions, Cèlia Nualart.
Hola Cèlia,
Totalment d’acord que l’àrea de Valors Cívics està poc definida i que aquest any anem una mica perduts. Nosaltres a cicle superior hem aprofitat per treballar aspectes molt diferents: els drets dels infants, el valor d’anar a l’escola, el bullying, les emocions i els valors a través dels contes i dels curts.
Els contes és molt útil poder-los demanar a la biblioteca del poble, ja que com molt bé dius a les escoles no hi ha diners per comprar res.
Espero que els recursos que t’ofereixo et puguin ser útils.
Seguim en contacte 😉
Hola Nati, em van passer el teu blog perquè em preocupa que el meu fill sempre vugui guanyar I quan no guanya… és un drama. No és molt greu, si no ja haguéssim anat a un especialista, però m’agradaria poder-ho gestionar millor.
M’he llegit totes les ressenyes de contes I coleccions I no en trobo cap que específicament tracti aquest tema. No sé si els tracten tots els contes o coleccions una miqueta o si millor buscar-ne un que sigui specific per la ¨por a no guanyar, o voler guanyar semprè’
merci per avançat
judit coll
Hola Judit,
Si no trobes res més, et recomano L’Olivia no sap perdre de l’Elvira Lindo, editat per Cruïlla. Està força bé, però no sé de quina edat estem parlant.
Espero que et serveixi!
Bona tarda!
Llegint aquesta entrada magnífica de la Nati pensava en alguns recursos que potser podrien interessar als lectors i lectores que busquin cosetes sobre la qüestió:
– Guiade lectura sobre emocions i sentiments de les biblioteques de Granollers (2012): http://www.granollers.cat/sites/default/files/importades_d6//noticia/2012/09/Guia%20Papallones%20a%20la%20panxa.pdf
– Laboratoris de lectura relacionats amb les emocions (Són activitats familiars de promoció de la lectura i formació literària on es convida les famílies a crear i experimentar al voltant de la lectura, entesa en un sentit ampli. Es realitzen a diverses biblioteques de Catalunya i alguns dels professionals que en dissenyem compartim les fitxes de les propostes als nostres espais per si poden interessar a d’altres)
*Colors i emocions: http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2013/07/30/laboratori-de-colors-i-emocions/
*Papallones a la panxa: http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2012/02/15/papallones-a-la-panxa/
*Quant pesen els teus moments feliços?http://wp.granollers.cat/lablletresimatges/2012/01/20/quant-pesen-els-teus-moments-felicos/
*Elixirs emocionals: http://www.martaroig.com/laboratoris/elixirs-emocionals/
Enel material o fitxa associat a cada laboratori hi podeu trobar el llistat de llibres d’emocions que es fan servir en cada sessió.
– Catàleg de l’exposició “Pessigolles” sobre emocions i sentiments, del Consell Català del llibre Infantil i Juvenil: http://www.clijcat.cat/consell/descarregues/catalegs/Catlg-Pessigolles.pdf
Espero que sigui del vostre interès,
Marta
Lectura, Infància i Biblioteques
Hola Marta,
Moltes gràcies per llegir l’article i per compartir amb nosaltres uns materials tant interessants.
Hi he fet una ullada i són realment molt útils. Moltes gràcies.
Seguim en contacte.
Benvolguda Nati,
Volia suggerir-te el conte del Senyor NO de l’editorial Arola, novetat editorial del desembre del 2014. Es tracta de l’arribada d’un personatge antipàtic que diu que no a tot fins al punt que no permetrà que se celebri la festa major a la localitat dels nens protagonistes. La canalla a partir del treball en equip, l’escolta, el diàleg, la comunicació, en definitiva, aconseguiran que el senyor NO no es surti amb la seva. Permet reflexionar sobre com se sent una persona que sempre diu que no, com se senten els que reben aquests No i reforça la idea que l’escolta ila interacció amb els altres són les vies sentir-nos feliços i lliures.
Gràcies pel recull que has proposat!
Hola Antònia,
Moltes gràcies per llegir l’article i pel teu comentari.
Molt interessant la teva recomanació, un conte molt útil per treballar amb els infants. Moltes gràcies.
Seguim en contacte 😉
Hola Nati
Sóc la Mireia d’Artijoc (www.artijoc.cat)
Gràcies pel teu blog.
Som una botiga de joguines de fusta i jocs de taula familiars, que estem molt especialitzades en el joc cooperatiu. Ja fa gairebé dos anys que també tenim contes i llibres il.lustrats, i ens estem especialitzant en llibres al voltant de l’educació emocional, fins ara treballàvem molt be amb el monstre de colors, l’emocionari, orelles de papallona entre d’altres i la teva llista ens ha anat mooolt bé per ampliar l’oferta de la botiga.
Moltes gràcies!!
Hola Mireia,
Moltes gràcies per llegir el bloc i per escriure el comentari.
Espero que el recull de contes us pugui ser molt útil i si ens voleu recomanar algun conte us estarem molt agraïts.
Seguim en contacte 😉
Moltes gràcies Nati per aquest interessant recull de contes!
Hola Imma,
Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per escriure el comentari. Espero que et puguin ser molt útils.
Seguim en contacte 😉
Hola
Moltes gràcies per la teua selecció de contes.
A mi també en semblen molt interessants els següents:
-” Més”. Ed Cruïlla
– “Imagina”. Ed kokoro.
– “T’estimo”. Grup Editorial 62
Hola Javi,
Moltes gràcies a tu per llegir l’article i per fer el comentari.
Les teves recomanacions són molt interessants i les afegiré en el proper recull de contes.
Moltes gràcies i seguim en contacte 😉
Hola Nati,
Sóc simplement una mare de dos fills, però seguir-te en el blogg em dóna moltes bones idees i recursos per anar millorant la nostra educació com a pares.
Són molt bons tots aquests contes que reculls en el teu article, però nosaltres ens preguntem perquè a l’escola introdueixen els contes clàssics i tradicionals, on tots es basen en la por, la desconfiança i sobretot elements com el llop dolent i les bruixes dolentes? En quin aspecte millora l’educació emocional dels nens? És necessari introduir contes com la ventafocs, l’anaguet lleig, la caputxeta vermella, els 7 cabridets, els tres proquets, etc…on sempre hi ha un dolent?
Per la nostra experiència creiem que no aporta res positiu, ja que l’emoció de la por, la tristesa, ser bo, ser fidel, l’amistat, la cooperació, es pot treballar amb altres recursos i no cal caure en els tradicionals, que formen part potser d’una societat antiga, on s’educava només a través de la por.
És així o anem equivocats com a pares? Perquè en totes les escoles s’expliquen i a P3 !!!! Quan les pors comencen a sortir!!! Per fer desconfiar encara més el nen? Com funciona això?
Gràcies per escriure tantes coses interessants!
Hola Núria,
Moltes gràcies per llegir els articles i per les teves agradables paraules.
Sobre el que comentes dels contes populars clàssics considero que formen part de la nostra cultura i també està bé poder-los treballar, ens ensenyen molts valors útils. Estic d’acord que cal ensenyar-los amb traça i cal tenir en compte en quina etapa educativa els podem introduir. També cal triar quins contes considerem interessants per treballar i evitar els contes que no trobem adequats.
També és veritat que actualment hi ha gran varietat de contes molt útils i enriquidors. Et recomano que comparteixis amb l’escola els contes que coneguis i que creus que poden ser útils per treballar amb els infants. Junts aconseguirem millorar l’educació dels nostres fills.
Seguim en contacte 😉
Wuauuu! és la primera paraula que em ve al cap en llegir la teua entrada i els comentaris. Molts contes els conec, perquè treball educació emocional, i altres els he descobert. Moltes gràcies!
Pots vindre a compartir emocions al meu blog http://www.silvina-porelcaminodelasemociones.blogspot.com.es
Beset!
Hola Silvina,
Moltes gràcies per llegir l’article i per les teves amables paraules.
Espero que el recull de contes et pugui ser molt útil per treballar amb els alumnes.
Et felicito pel teu blog!! Fas molt bona feina!!
Seguim en contacte 😉
Hola Nati,
M’ha agradat molt i molt aquesta llista. A més a més, l’he aadjuntat a un treball sobre el monstre de colors.
Les teves llistes m’agraden molt!
Salutacions,
Quar
Hola,
Moltes gràcies per les teves amables paraules!!! M’omple de felicitat veure que aquestes llistes us poden ser útils.
Moltes gràcies també per escriure el comentari, t’ho agraeixo molt!!
Gaudeix d’unes bones festes i ens retrobem al gener 😉
Hi ha dos llibres que també estan molt be, quatre cantonades de no res i el caço d’en gerard.
Hola Silvana,
Ja els conec els llibres que proposes i M’ENCANTEN!!! Els tenia posats com a atenció a la diversitat per fer en un futur un altre article d’aquesta temàtica.
Moltes gràcies per la proposta!!
Gaudeix d’una bona setmana. Seguim en contacte 😉
Hola Silvana,
Ja conec aquests llibres i m’encanten!! No els havia afegit a la llista perquè fa temps que recullo contes que poden ser útils per treballar l’atenció a la diversitat. Els vull recollir en un altre article.
En coneixes més que consideris útils per treballar aquesta temàtica?
Moltes gràcies i gaudeix d’unes bones vacances!!
Recomano dos contes més:
– Laberint de l’ànima -Anna Llenas-.
– Funàmbulus.
M’ha agradat molt la tria.
Gràcies!!
Laura.
Hola Liñan,
Moltes gràcies per la teva recomanació, el laberint de l’ànima de l’Anna Llenas m’encantaaaaaa!!
El conte Funàmbulus no el conec, ja el buscaré!!
Moltes gràcies per les teves recomanacions!!
Seguim en contacte 😉
Hola! Molt bon recull 🙂. Estic buscant algun conte on la protagonista s’anomene Eva, si pot ser sobre sentiments, però sino almenys que tinga una bona història, per a una nena de 3 anyets. En conèixes algun? Gràcies
Hola Maria,
He trobat un conte però no és en format paper. El conte el pots visualitzar al web una mà de contes.
http://www.super3.cat/unamadecontes/conte/colors/catala/1471
En format paper ara mateix no en recordo cap que la protagonista es digui Eva, em sap greu i espero que tinguis sort en la teva recerca.
Seguim en contacte 😉
Bona tarda, m’agradaria afegir un parell de títols encara que un d’ells ja te l’han recomanat però és tan deliciós que ho vull compartir:
Laberint de l’ànima de l’Anna Llenas i Emocionari, digues el que sents de diferents autors.
Gràcies Nati.
Hola Nati,
Estic buscant un conte per tractar l’enveja, és per un nen de 7 anys.
Si se t’acut algún t’ho agrairé.
Una abraçada,
Nuria
Hola Núria,
Hi ha un conte que es diu la Bruna té enveja que potser et pot anar bé: https://www.amazon.es/gp/product/8447928144
També hi ha un altre conte que es diu “Gelosia ve… I se’n va” https://www.amazon.es/gp/product/8415206739
Espero que et siguin útils
Seguim en contacte 😉
Nati
Hola Nati,
he trobat molt interesant el recull de contes per treballar les emocions. M’agradaria si em poguessis informar de títols adients per treballar les emocions en nois més grans, de cicle superior de primària i primer d’Eso. Gràcies.
Hola Elvira,
Moltes gràcies per mirar l’article i per escriure el comentari.
Els contes que jo conec són més adequats per primària.
Lamento no poder-te ajudar.
Moltes gràcies.
Nati
Per tractar o simplement parlar de vicis i virtuts… sabieu que el 2015 es van publicar les faules de Fedre, vulgaritzades, modernitzades i catalanitzades?
ISBN 978-84-94483-92-9
http://www.altair.es/es/libro/faules-de-fedre-les_152816.
Hola,
Moltes gràcies per la teva aportació.
Hi faré una ullada 😉
Nati
Moltes gràcies per les aportacions Nati. Molt interessants!!! Es molt important per a la gent que comencem adentrar-nos en el món de l’educació disposar d’experiències, recursos i tècniques de professionals que ja porten anys treballant. Les experiències són molt enriquidores i la gent que comensem ara encara em de viure’n moltes.
Gràciees!!
Hola Clara,
Moltes gràcies per les teves amables paraules. Compartir recursos ens fa enriquir-nos i podem aprendre molt de les altres persones. Jo poso el meu granet de sorra per tal d’afavorir que els mestres compartim recursos.
Segur que tu també tens molt a aportar i compartir.
Seguim en contacte 😉
Nati
Moltes gràcies Nati pel recull tan complet que ens fas arribar.
Alguns títols ja els tenim a l’escola, alguns altres els adquirirem.
Sempre ens fas aportacions interessants.
Seguim en contacte,
Cristina
Hola Cristina,
Moltes gràcies a tu per les teves amables paraules 👏👏👏👏
M’encanta treballar els contes amb els infants, considero que són un molt bon recurs.
Espero que el recull us sigui útil 😉
Estem en contacte 🙂
Nati
Quin recull més extraordinari!
Moltes gràcies!
Hola Aida,
Moltíssimes gràcies per escriure el comentari, t’ho agraeixo MOLT!!!!
Estic molt i molt contenta que el recull t’agradi.
Espero que tant tu com els teus alumnes gaudiu amb els contes 🙂
Una gran abraçada.
Nati
Bones Nati!
què tal?
Com sempre súper útils les teves entrades.
Et volia recomanar un conte molt bonic, d’una escriptora local, que no sé si coneixes: El peix que no plorava mai. (Autora: Anna Ferrer) Ed. Salvatella.
De fet, està dins una Col·lecció: titulada Natura i emocions, que són 4 contes. Jo de moment conec el que t’he dit.
Espero que et sigui útil la recomanació.
Una abraçada!!!!
Hola Eva,
Quina gran recomanació, moltes gràcies 👏👏👏👏
No el coneixia, ha estat una gran descoberta. L’he afegit al recull.
Moltes gràcies 🙂
Una abraçada.
Nati
Un recull molt interessant, Nati! Us recomanem també ‘A vegades la mare té el cap ple de trons’, un àlbum per explicar als més petits que de vegades tenim el cap de ple de trons i, sobretot, que les mares no hem de ser perfectes! (Ens encanta especialment per aquesta segona part :)). Editorial: Animallibres. Autora: Bea Taboada. Il·lustrador: Dani Padrón.
Bon dia Clara,
Moltíssimes gràcies per la teva recomanació 👏👏👏👏
Agraeixo MOLT que escriviu comentaris i afegiu la vostra aportació 😉
Entre tots/es ens enriquim 😊
Una gran abraçada 😘
Nati
Moltes gràcies, Nati, ens facilites molt la feina, als pares i mares!
Sabries dir-me algun conte que treballi la vergonya per a nens de 6-7 anys, si us plau?
De nou, felicitats i gràcies!
Hola Anna,
Moltes gràcies per les amables paraules, te les agraeixo MOLT!! 👏👏👏
Et recomano alguns contes per si et poden ser útils:
– En Joan té vergonya
– El lleó vergonyós i els seus amics
– Uf! Quina Vergonya!
– Què fa un cocodril a la nit?
– Mimí Tomatito
Intentaré fer-ne un recull al bloc maresipares.cat per si hi vols fer una ullada 😉
M’has donat tu la idea 😉
Estem en contacte 😊
Moltes gràcies.
Nati
Hola Nati:
He mirat tots els contes que proposes per molts temes diferents però no he sabut trobar un per un tema que vull parlar-ne a l’aula. T’explico el cas i potser sabràs adreçar-me’n un:
Tinc una alumne (5 anys) que no li agrada el seu cos , i així li ha manifestat als seus pares. Es mostra reservada al bany, no vol que ningú la vegi despullada i diu , que quan sigui gran i tingui fills , no voldrà que aquests li vegin el seu cos. T’he de dir que és una nena normal, ni alta ni baixa, ni prima ni grassa, no té cap discapacitat ni malformació. Havia pensat parlar-ho a la classe mitjançant un conte però no en trobo cap.
Moltes gràcies
Glòria
Hola Glòria,
La temàtica que em comentes és molt complexa. Pots enfocar-ho demostrant que tots som diferents i que ens hem d’estimar tal com som.
Et pot ser útil el conte “Orelles de papallona”.
Tenir les orelles de pàmpol, el cabell indomable, ser alt o baix, prim o grassonet. El tret més insignificant pot ser motiu de paròdia per als éssers humans. L’àlbum fa l’ullet a adults i infants per posar de manifest com en som d’estereotipats. Amb un pessic de sentit de l’humor i una salpebrada d’imaginació, qualsevol pot transformar en positiu allò que d’altres troben motiu d’escarni. De fet, ser diferents ens enriqueix; en canvi, riure’s de les diferències de l’altre, ens empobreix com a éssers humans.
Estem en contacate 😉
Nati
Moltes gràcies per aquesta feinada que fas. Sempre és molt interessant el què públiques. Afegiré 2 títols, El lleó de la biblioteca, ed: ekare. A mi m’agradava llegir-lo abans d’anar a la biblioteca.
El dia que es van menjar en Lluís, ed: Juventut. Un àlbum il·lustrat preciós que cada pàgina ens porta a pensar quin monstre sortirà a la següent.
Mil gràcies
Hola Marga,
Quines bones aportacions 👏👏👏
El lleó de la biblioteca m’encantaaaaaa, no se com no hi havia pensat abans 😍
Ja els he afegit al recull😉
Moltes gràcies per les teves aportacions 😊
Bon cap de setmana 😘
Nati
Ui se me n’ha oblidat un de molt nou, però que m’ha agradat “Un talp al meu jardí” d’en Martí Gironell. Ed: estrella polar col·leccio Baobab
Ens pot servir per sensibilitzar als nens amb la natura, les coses que no es veuen també són importants. També entre tots podem mirar de descobrir més animals que viuen sota terra.
Me podrieu dir quin recomenau per a 2 anys?
Moltes gràcies
Hola Maria,
N’hi ha molts que podries explicar a infants de 2 anys.
Et recomano que els puguis buscar en alguna biblioteca per poder-los fullejar, així tu mateixa veuràs quin et pot encaixar
Moltes gràcies per escriure el comentari 😉
Estem en contacte 😊
Nati
Muchas gracias por la ayuda, nos es muy util…
Hola,
Muy contenta que te guste 😊
Muchas gracias por escribir el comentario 😉
Estamos en contacto 😘
Nati
Alguna recomanació de un conte per les pors nocturnes. Per 5 anys. I en castellà. Muchas gracias.
Hola Nati!
És impressionant el recull que has fet i la gran quantitat de suggeriments que t’han escrit! Jo fa més de deu anys vaig escriure una col·lecció de contes, quan realment l’oferta era molt reduïda i l’interès en l’educació emocional no havia arribat encara als nivells que afortunadament està assolint ara. Els vaig acabar publicant jo mateixa creant la meva pròpia editorial i els vaig distribuir a força escoles, però per circumstàncies familiars finalment vaig haver de tancar-la. Va ser aleshores quan vaig decidir posar-los en un bloc per no perdre tota la tasca feta i te’l voldria compartir perquè els coneguis. Feia molt temps que no el tocava perquè estava en altres projectes i suposo que les visites que ha anat tenint els últims anys han estat de la gent que ja els coneixia, però veient el gran augment d’interès i tenint en compte els comentaris que en vaig rebre aleshores, crec que molta més en podria fer ús i gaudir-ne amb els nens i nenes.
L’enllaç és: https://conteseducacioemocional2.blogspot.com
Moltes gràcies i enhorabona per la teva feina!
Una abraçada!
Hola Dolors,
Moltes, moltes i moltes gràcies per escriure el comentari i per compartir els teus contes 👏👏👏
Quines petites obres d’art que has creat!! 😍
Et felicito per la feina feta 😉
Moltes gràcies per compartir-los amb nosaltres 😊
Una gran abraçada 😘
Nati
M’encanta! Per sortir dels que sempre expliquem i sorprendre als més petits!
Gràcies!
Hola,
Molt i molt contenta que t’agradi el recull de contes 👏👏👏
L’article el vaig actualitzant cada any. És impressionant la gran quantitat de contes que ens regalen els autors i editorials 😊
Un regal per gaudir amb els alumnes 😊
Estem en contacte 😉
Nati
Gràcies per compartir aquesta llista de contes per treballar les emocions als nens! Em sembla molt útil per als pares i educadors que busquen eines per ajudar els nens a entendre i gestionar les seves emocions de manera efectiva. Bon dia
Hola,
Molt i molt contenta de saber que el recull de contes t’agraden 😉
Espero que et puguin ser molt útils per treballar amb els teus alumnes 😊
Estem en contacte 😘
Nati